2132
Sök

Bilder på Xenonkonverteringar

332 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Ja undrar om nån som har xenonkonverterat sin bil har tagit bilder på själva ljusbilden sett innifrån bilen?
Så man ser om det blir nån märkbar skillnad på ljuset "halogen vs xenon" typ ..
Vore fint om nån kunde fixa en bild på hur de vart efter konverteringen, för ja funderar på om ja ska ha xenon i helljuset eller inte. vägrar fula extraljus på en 960front wink

329 Inlägg
12 augusti 2008
foborg skrev:
Ja undrar om nån som har xenonkonverterat sin bil har tagit bilder på själva ljusbilden sett innifrån bilen?
Så man ser om det blir nån märkbar skillnad på ljuset "halogen vs xenon" typ ..
Vore fint om nån kunde fixa en bild på hur de vart efter konverteringen, för ja funderar på om ja ska ha xenon i helljuset eller inte. vägrar fula extraljus på en 960front wink

det gör skillnad en kompis har det på sin 850 och jag har vanliga och det är skillnad alla gånger.. så väntar på lampor till min me...:-) inga kort på det tyvär...l

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 augusti 2008
Jag vet att jag har en bild på det, när de lyser mot garageporten, ska försöka hitta den...

332 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Bumpe : vore skitbra om du hitta den bilden kan va kul o se smile
Herr Nilsson : Jo ja vet att det gör skillnad, frågan är bara hur mycket .. lär köra rätt mycket i mörker så om ja klarar mej utan extraljus me xenonkonverteringen så är ja nöjd smile Fixa till en bild på ditt sen när du fått dit xenonet då smile

Avstängd
386 Inlägg
12 augusti 2008
Det är inget att fundera på utan bara att beställa jag personligen tycker att det blev en grym skillnad ska på xenon på helljuset också. Kolla gärna in min golf 4 där finns det lite bilder dock inte inne i från.

Mustangfrälst
199 Inlägg
12 augusti 2008
Det är ju jäkla snyggt iaf smile Har Bi-Xenon 8000K på min.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

332 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
lyser inte 8000k lite väl blått på vägen?

Med.lem
3 759 Inlägg
12 augusti 2008
foborg skrev:
lyser inte 8000k lite väl blått på vägen?

Nej nej, det är bara snyggt.
Här är en film på min gamla 740 med 35w 8000k
http://tinypic.com/player.php?v=2mwi814&s=4

Hör av er om ni är intresserade!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 augusti 2008
Mot en vägg med 50W 6000K, drivet med saab oroginalkablage vilket säkert inte är helt optimalt...

http://img155.imageshack.us/img155/5338/dsc0019sj1.th.jpg

Där ser man ganska stor skillnad och det är stor skillnad på vägen med...

RM-operatör
667 Inlägg
12 augusti 2008
foborg skrev:
Herr Nilsson : Jo ja vet att det gör skillnad, frågan är bara hur mycket .. lär köra rätt mycket i mörker så om ja klarar mej utan extraljus me xenonkonverteringen så är ja nöjd smile Fixa till en bild på ditt sen när du fått dit xenonet då smile

Efter att ha bytt till xenon på halvljusen (6000K 35W) så glömmer jag att slå på hel-ljuset, det behövs inte helt enkelt. Så om du kör med xenon i hel så är x-ljus överflödigt.

Rylander
12 augusti 2008
ShyGuy skrev:
foborg skrev:

Efter att ha bytt till xenon på halvljusen (6000K 35W) så glömmer jag att slå på hel-ljuset, det behövs inte helt enkelt. Så om du kör med xenon i hel så är x-ljus överflödigt.

kan bara hålla med ShyGuy.... brukar inte heller behöva helljuset.. och jag kör på vägar ut mot landet.. grym skillnad emot orginal halogen!!!

Mvh

193 Inlägg
12 augusti 2008
Kan bara hålla med! Använder aldrig hellyset längre, helt enkelt för jag
glömmer det. Man ser så bra ändå med xenon.

Dock undrar jag om det kommer bli problem på besiktningen?

/Kimme

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 augusti 2008
XanderCage skrev:

/Kimme

Om du inte byggt om till original med nivåreglering och annat så kommer det bli stora problem ja, om du nu inte lyckas övertyga besiktningsmannen om att det är biltema super blue lampor...

2 600 Inlägg
12 augusti 2008
ha me koventerat om min  bilder finns på min sida är ford scorpion då tongue bilderna lurar en ser mycket bättre ut i verkligheten. 6000k lyser lagom smile

gör som jag kör gubba racer=)

193 Inlägg
12 augusti 2008
bumpe skrev:
XanderCage skrev:

/Kimme

Om du inte byggt om till original med nivåreglering och annat så kommer det bli stora problem ja, om du nu inte lyckas övertyga besiktningsmannen om att det är biltema super blue lampor...

okej misstänkte detta.
Nu är det förra ägaren som satt dit dessa lampor så vet inte riktigt hur man tar loss det.
jag ser att det sitter små boxar bakom lamphuset, tror de heter ballaster?

HUr kopplar jag lättast bort xenonkittet så det inte går sönder och är lätt att sätta tillbaka
samt lätt att sätta dit orginal så bilprovningen inte tjafsar allt för mycket.

Tacksam för lite råd!

Mvh Kimme

332 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
gå in på xenonkungen.se o så läser du deras bruksanvisning för xenonmontering. gör så fast "tvärtom" kolla på bilderna där så tror ja du fattar.
Men det ska i stort sätt bara va att ta styrströmmen som går in i ballasten o dra direkt till en halogenlampa, o sen koppla på orginaljorden till lampan. o sen koppla loss xenonlampan o sätta dit halogenlampan istället. Hoppas du förstod Lycka till smile

1 338 Inlägg
13 augusti 2008
http://www.garaget.org/?car=88954

där ser du min gammla v70 med xenon..

stor skillnad och håller med man glömde ofta helljuset ..
fast jag hade iofs 50w xenon i heljuset med tongue

MvH//
Senast redigerat av mYGeL (13 augusti 2008)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök