3838
Sök

850 s/v40 s/v70 tips?

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
jag går i volvo turbo-tankar...
jag funderar på
850 t5/r
s/v40 2.0T
s/v40 T4
kanske t o m s/v70 t5

vore tacksam om folk delade med sig av sina erfarenheter och tips smile är väldigt kluven för tillfället. eftersom jag dessutom går i ljudbyggartankar borde väl sedan vara bäst? tacksam för all hjälp jag kan få smile om ni har haft flera av modellerna får ni gärna säga vilken ni tyckte var bäst o s v...

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Kan rekommendera s40 2.0t riktigt bra bil, billig i försäkring och med ett chip får du samma effekt som i t4an för 3900kr. Har inte haft min bil så länge än men har inte haft några problem hittils.
Senast redigerat av wrapman (18 april 2006)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
okej... jo försäkringen är ju en viktig del också. hur funkar den då? är det mkt krångel med den bilen? det är ju ändå en "ny" konstruktion för att vara volvo och det jag har funderat på är ju att chippa... även om jag skaffar t4... du får ursäkta om jag låter kritisk... men såpass nya bilar är ju ändå ny mark för mig eller hur man ska säga.

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Den funkar riktigt bra för mig, körde första långkörningen med bilen i helgen till elmia och låg på runt 0.8 trots att jag fick göra en massa omkörningar. Ett litet fel som finns med s40 modellen är att spindelederna brukar ge sig ganska tidigt på dom men det är nog det enda fel jag hittat. T4 modellen brukar ha ngt fel med tändningen också, kan rekommendera blocket.se har en fin recension om x40 modellen.

MKIV TT JapSpec

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
okej... får kolla upp det... för anledningen till att jag vill ha just en av dessa bilar är långfärdskomfort... eftersom jag pendlar till jobbet och kör ca 1,5 timmar om dan är den ganska så prioriterad... sen vill man även ha lite att "leka" med också... några andra saker som jag bör tänka på? tack för att du tar dig tid att hjälpa förresten...

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
inga problem. okej, jo klart kör du så mkt bör du ha en riktig bil, men samtidigt är den riktigt bra och busköra med om man vill.

MKIV TT JapSpec

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
okej... då går vi vidare... vilka årsmodeller bör jag undvika... och när kom förändringar? sen en annan grej... är den dyr i drift i övrigt? (service, kan man byta lampor själv? o s v)

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Okej, Turbo modellerna introducerades först -98 och första året är ju alltid en massa fel som åtgärdas på nyare modeller, fas2 kom -02. Kan ju säga att byta sidomarkeringsljus ser riktigt knepigt ut enligt böckerna men är ganska enkelt. Byta lampor i allmänhet är inget komplicerat utan ngt alla kan göra. I övrigt är den väldigt billig i drift.

MKIV TT JapSpec

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
hmm... det lutar nog nästan åt en s40 nu... finns det bra ljudpkt original som man bör kolla efter?

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Härligt, jag har sc-805 med cd och kasset, sen har jag riktigt bra orginal högtalare med 2st bashögtalare i bakluckan, ljud är jag inte någon höjdare på utan ska nog ta hjälp av polare när jag ska bygga mitt.
Senast redigerat av wrapman (18 april 2006)

MKIV TT JapSpec

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
okej... finns det något värre pkt eller är det värstingen? för det är lika bra att leta efter bra originalljud så har man ju en bra grund att utgå ifrån...

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Vad jag vet så är det värsting paketet. Kolla in infon om s40 härifrån annars. http://www.volvocars.se/_Tier2/PreOwned … wnload.htm

MKIV TT JapSpec

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
okej... får kika upp... tack för hjälpen...

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
Nöjet är helt på min sida, du får höra av dig sen om du köper dig en.

MKIV TT JapSpec

244 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
köp blir av efter sommarn tror jag... vill jobba ihop så mkt som möjligt så man slipper ta lån...har en del just nu... får ju bra lön så man kan spara undan ;P

Fartygsingenjör
550 Inlägg
18 april 2006
okej, härligt ; >

MKIV TT JapSpec

Sök