3261
Sök

vilka drev svettsar man ihop på aga diff!?

539 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
#1
hejsan...

jag undra om nån kunde visa med bild lr liknande vilka drev man svettsar ihop vid en aga diffning!?

tacksam för svar...!


billinge
95 Inlägg
9 april 2006
#2
allla förutom det största drevet

bensin i blodet och motorolja i öronen

539 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
#3
kimpan skrev:
allla förutom det största drevet

oki:P...


104 Inlägg
10 april 2006
#4
kör svetstråden igenom oljepluggen.. håller ungefär en vinter!

13 Inlägg
14 april 2006
#5
Man ska inte svetsa i en vxllåda....
Eller ?
AGA e en gas svets?
Förklara !

12 086 Inlägg
14 april 2006
#6
chrillertbus skrev:
Man ska inte svetsa i en vxllåda....
Eller ?
AGA e en gas svets?
Förklara !

Man svetsar diffen för att undvika enhjulsspinn med lek och burnouter. Det kallas AGAdiff bara, kan ha o göra med att AGA säljer svetsgas har ingen aning fkt! =P

104 Inlägg
14 april 2006
#7
man svetsar i bakaxeln..inte i växellådan! det kallas väll aga för att det är en svetsad bakaxel och inte en lammelldiffad bakaxel

#2573
1 489 Inlägg
14 april 2006
#8
audi_coupé skrev:
man svetsar i bakaxeln..inte i växellådan! det kallas väll aga för att det är en svetsad bakaxel och inte en lammelldiffad bakaxel

Ja eller att man agar sönder den :p

Agar= Misshandlar för er som inte förstår

• Även den starka måste ta i när han skiter

Senator
323 Inlägg
16 april 2006
#9
kimpan skrev:
allla förutom det största drevet

inte visste jag att man ska svetsa pinjongen men nu har jag fått det förklarat:) hahahaha *ironi*

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

40 Inlägg
16 april 2006
#10
Man bör inte heller svetsa diffen på en framhjulsdriven bil. Det blir jobbigt att svänga då. smile
På en bakhjulsdriven bil blir det att den gärna vill gå rakt fram om man inte har bra fäste fram men det löser man genom att hålla konstant hjulspinn. wink

Kejsare
547 Inlägg
17 april 2006
#11
ESAB-diff säger vi här, är väl mer "korrekt" efter som (rätta mig om jag har fel) AGA inte tillverkar svetsaggregat.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Lada-missbrukare
566 Inlägg
17 april 2006
#12
I Finland kallar vi det "Kemppi-lukko"... (Kemppi är oxå märket på en svets)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

The one and only
1 091 Inlägg
17 april 2006
#13
ZeeRoW skrev:
Man bör inte heller svetsa diffen på en framhjulsdriven bil. Det blir jobbigt att svänga då. smile
På en bakhjulsdriven bil blir det att den gärna vill gå rakt fram om man inte har bra fäste fram men det löser man genom att hålla konstant hjulspinn. wink

det äter drivknutar på oxå smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

40 Inlägg
17 april 2006
#14
Fernicus skrev:
ESAB-diff säger vi här, är väl mer "korrekt" efter som (rätta mig om jag har fel) AGA inte tillverkar svetsaggregat.

Det finns AGA-svetsar. Mest gassvetsar men även en och annan MIG/MAG och även TIG. Tror dock de har slutat tillverkat MIG/MAG/TIG för jag har bara sett äldre modeller...
Rätta mig om jag har fel.

ingen aning
687 Inlägg
18 april 2006
#15
Lada Tuning skrev:
I Finland kallar vi det "Kemppi-lukko"... (Kemppi är oxå märket på en svets)

eller "kemppi spärr" som betyder samma sak....

även zebran har sina fläckar


Sök