3659
Sök

hur drar man på bästa sätt högtalatkablar i volvo 850?

custom lover
227 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
JO ska ha tänk mej att driva alla högtalarna i bil me steg . har bytt alla högtalarna och sånt å så ¨kolla lite ja ska dra men de va trångt te dörrsidorna , vet nån hur man ska dra högtalarkabel te dörrsidorna fram och bak?

Fotointresserad.
230 Inlägg
14 augusti 2008
Skulle precis lägga upp en tråd om samma fråga, fast i Boran då big_smile

133 Inlägg
16 augusti 2008
+ och minus kabel är vell det enda jag vet.
men i dörrarna hmm. bra fårga alldrig tittat men jag skulle också villja veta. ska byta ut mina i framtiden också. i min 850

NoDDaN

custom lover
227 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
ja behöver svar ganska snart för att ja försöka idag me de.

287 Inlägg
16 augusti 2008
vad e det för kabel du ska dra? altså vilken storlek
Senast redigerat av Gendich (16 augusti 2008)

Med-lem
129 Inlägg
16 augusti 2008
Man drar + och - på ena sidan (förslagsvis förrarsidan) i listen under dörren och under mattorna och samma på andra sidan. det e skitlätt

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.

Fotointresserad.
230 Inlägg
16 augusti 2008
j00k3 skrev:
Man drar + och - på ena sidan (förslagsvis förrarsidan) i listen under dörren och under mattorna och samma på andra sidan. det e skitlätt

Tror nog det är högtalarkablar från skuffen till framdörrar respektive bakdörrar han menar. Inte plus och lågnivå.
Senast redigerat av Baebis (16 augusti 2008)

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
16 augusti 2008
Viktigt att skilja + och lågnivån åt, alltså dra dom på olika sidor i bilen.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Fotointresserad.
230 Inlägg
16 augusti 2008
Dawe_A skrev:
Viktigt att skilja + och lågnivån åt, alltså dra dom på olika sidor i bilen.

Jo jo, det är klart. Men det är inte det den här tråden handlar om tongue
Senast redigerat av Baebis (16 augusti 2008)

Lidhultare.
325 Inlägg
16 augusti 2008
jag drog batterikablen på ena dörrsidan längst dörrlisten där nere, sen resten av kablarna drog jag på motsatta sida i min 850

-Twiajävlen-

One Man Clan
4 287 Inlägg
16 augusti 2008
Hade jag varit er så hade jag dragit 4 sladdar med dubbelkärna rakt fram å in bakom stereon å kopplat på mig där...absolut minst jobb å mest plast... Där går ju alla sladdarna till ett ställe...annars ska ni ju lossa 4 dörrsidor å dra genom 4 gummin å dra på båda sidorna av bilen...ska ni dra 4 sladdar från bagaget å fram kan ni ju dra dom under mattan på kardantunneln å under handbromsen å fram... absolut minst jobb i alla fall... så jag röstar för att ni drar från bagaget å in bakom instrumentpanelen där stereon sitter å kopplar på er på dom 8 sladdarna...respektive 12 sladdarna om ni ska ha i hatthyllan också

Fotointresserad.
230 Inlägg
16 augusti 2008
Xuri skrev:
Hade jag varit er så hade jag dragit 4 sladdar med dubbelkärna rakt fram å in bakom stereon å kopplat på mig där...absolut minst jobb å mest plast... Där går ju alla sladdarna till ett ställe...annars ska ni ju lossa 4 dörrsidor å dra genom 4 gummin å dra på båda sidorna av bilen...ska ni dra 4 sladdar från bagaget å fram kan ni ju dra dom under mattan på kardantunneln å under handbromsen å fram... absolut minst jobb i alla fall... så jag röstar för att ni drar från bagaget å in bakom instrumentpanelen där stereon sitter å kopplar på er på dom 8 sladdarna...respektive 12 sladdarna om ni ska ha i hatthyllan också

Låter som en bra idé smile  Frågan är vart man ska sätta delningsfiltren till nya systemet då..

63 Inlägg
16 augusti 2008
Nu är jag ju inte kunnig i ljuddelen.
Men den som hade min 850 före mig har knypplat in några delar...
Har ett delnings filter på var sida under instrumentbrädan.
Sen finns det tydligen överblivna kablar i orginal genomgång till dörrarna.
Vet ju inte om dom är i rätt dimension,men gjort så på min bil.

Konsten att ha roligt för små pengar....*L*

Sök