3912
Sök

Byta LMM till större??

105 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
#1
Tjena. Tänkte höra hur det fungerar att byta LMM till en större? (typ BMW eller liknande)
Har en Volvo 16v turbo med original LMM och funderar på vilken LMM man ska leta efter om man vill ha en större eftersom normalt utgår man ju från boschnumret eller vad det är för identifikationsnummer på originalmätaren när man ska byta..

Tacksam för svar då jag är relativt ny på området:)

300 Inlägg
8 juli 2008
#2
du ska ju förstora lmmen en viss % av spridarkapaseteten.. tex om du ska köra med R-spridarna på 465cc så ska du ha en lmm som är 3"..


105 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
#3
142R skrev:
du ska ju förstora lmmen en viss % av spridarkapaseteten.. tex om du ska köra med R-spridarna på 465cc så ska du ha en lmm som är 3"..

Okey men undrade vilken lmm jag ska leta efter och hur de skiljer sig.. kanske skrev lite luddigt och ber om ursäkt för det. Vill ha en 3" men vet ej vad jag ska leta efter..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 juli 2008
#4
taget från tpc smile
du måste mäta vid vilket varvtal LMMen bottnar. när den bottnar 1000rpm innan varvstoppet så är den precis lagom stor. bottnar den tidigare så är den för liten, o tvärtom.

mät mellan stift 1-3 på LMM när du kör på 3ans växel o drar på, när den visar 5V då har den bottnat.

självklart så måste laddtrycket vara inställt på det du vill ha när du gör testet.

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

105 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
#5
turboforssen skrev:
taget från tpc smile
du måste mäta vid vilket varvtal LMMen bottnar. när den bottnar 1000rpm innan varvstoppet så är den precis lagom stor. bottnar den tidigare så är den för liten, o tvärtom.

mät mellan stift 1-3 på LMM när du kör på 3ans växel o drar på, när den visar 5V då har den bottnat.

självklart så måste laddtrycket vara inställt på det du vill ha när du gör testet.

Okey. Ska kika på detta då:)

187 Inlägg
15 augusti 2008
#6
någon som vet  vad jag behöver för lmm för attfå bättre drag i 325an? tongue


Forummoderator
10 576 Inlägg
15 augusti 2008
#7
TurboThell skrev:
turboforssen skrev:
taget från tpc smile
du måste mäta vid vilket varvtal LMMen bottnar. när den bottnar 1000rpm innan varvstoppet så är den precis lagom stor. bottnar den tidigare så är den för liten, o tvärtom.

mät mellan stift 1-3 på LMM när du kör på 3ans växel o drar på, när den visar 5V då har den bottnat.

självklart så måste laddtrycket vara inställt på det du vill ha när du gör testet.

Okey. Ska kika på detta då:)

Hoppas inte det är för sent, för det är åt skogen fel.  LMM skall aldrig bottna!!!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 augusti 2008
#8
Noo-Fear skrev:
någon som vet  vad jag behöver för lmm för attfå bättre drag i 325an? tongue

LMM begränsar inte effekten.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

187 Inlägg
17 augusti 2008
#9
hehe okej vad gör den då?  inte riktigt mitt område någon snubbe sa till mig att man kunde öka effekt men han va nog bara vilsen



Sök