2381
Sök

startar ej när det är ljummen

4 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Min hyundai elantra startar inte när den är ljummen men startara direkt när den är kall eller varm. Jag har bytt tempgivaren, emn det hjälper inte. Det luktar inte heller bensin även om man står och kör på starten ett tag, någon som har något tips?
Den går inte ojämt när jag fått igång den utan det är bara startproblem. Och hittils så har det hjälpt att vänta en eller två timmar sen startar den direkt.

388 Inlägg
17 augusti 2008
terentius skrev:
Min hyundai elantra startar inte när den är ljummen men startara direkt när den är kall eller varm. Jag har bytt tempgivaren, emn det hjälper inte. Det luktar inte heller bensin även om man står och kör på starten ett tag, någon som har något tips?
Den går inte ojämt när jag fått igång den utan det är bara startproblem. Och hittils så har det hjälpt att vänta en eller två timmar sen startar den direkt.

jag har nästan samma problem med min passat och den är jätte lätt att starta när den precis har blivit avstängd lr när den är kall men när den är ljummen så måste man stå och tugga på startmotorn ett bra tag men när den väl är igång så är det inga som helst problem med den :S så får du några bra svar så skulle du ju kunna pm:a mig är du snäll wink

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 augusti 2008
kolla tändelar eller fördelar dosan... när motorn blir varm så blir fördelaren varm och finns det sprikor i den så blir dom större och då kan det här symtomet dyka upp

2slow

388 Inlägg
17 augusti 2008
okej bara att kolla upp det imorn då. wink förlåt föresten att jag lånar din tråd men kändes lite onödigt att starta en egen när jag ändå har samma problem smile

Sök