3215
Sök

frågor om 940 turbo koppling

46 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
hej! har lite funderingar om 940 turbo org kopplingen. hur mycke effekt håller den för ungefär! är helt ny! tänkte köra på 0,5-0,6 bar i laddtryck, öppet filter, A-vx3 kam, portad 530. 3 tums avgas och extraktor grenrör om de passar men avgassystemet? tror ni att den håller utan att börja slira och skit efter ett tag?

MVH/Richard

I Don`t Think, I Drink!

Large Cap
1 816 Inlägg
17 augusti 2008
Bra att du tog upp det. Undrar det jag också!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
17 augusti 2008
Det beror på hur sliten den är wink Min koppling har gått 19 tusen mil och den vill slira till lite ibland med 0,55 i ladd. Men en fräsch org ska tåla mer wink

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 augusti 2008
man brukar säga att strax över 220hk är det dax att byta till bättre så en orginal räcker till dig:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 augusti 2008
värför chansa med orinal koppling, ni kommer ju garanterat villja ha mer mos sen. då måste ni ju iaf byta koppling till en bättre, och har man slirat förmycket på kopplingen så kan man få byta svänghjul eftersom det kan bli förstört.

Jonas

Large Cap
1 816 Inlägg
17 augusti 2008
turboforssen skrev:
man brukar säga att strax över 220hk är det dax att byta till bättre så en orginal räcker till dig:)

Lånar tråden lite. Jag ska troligtvis köpa BSR's '205hk kit' med ca 0,8 - 1bar i ladd så tänkte jag slänga på ett JT 3" från turbon med racekisse. Kommer orginalkopplingen att klara det eller måste jag byta ut den till en bättre? Vad kan man ev. undvika för att den ska slira mindre?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 augusti 2008
Westergren skrev:
turboforssen skrev:

Lånar tråden lite. Jag ska troligtvis köpa BSR's '205hk kit' med ca 0,8 - 1bar i ladd så tänkte jag slänga på ett JT 3" från turbon med racekisse. Kommer orginalkopplingen att klara det eller måste jag byta ut den till en bättre? Vad kan man ev. undvika för att den ska slira mindre?

varför köpa bsr när det finns viking chip:P å du lär fundera på att byta till hårdare tryckplatta:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 augusti 2008
Westergren skrev:
turboforssen skrev:

kan garantera att kopplingen inte håller, räckte med chip och höjt ladd för att min började slira

Jonas

Large Cap
1 816 Inlägg
17 augusti 2008
turboforssen skrev:
Westergren skrev:
turboforssen skrev:

varför köpa bsr när det finns viking chip:P å du lär fundera på att byta till hårdare tryckplatta:)

Okej.
Kommer tryckplattan '712an' fungera bra med min lilla 'setup'?

Allt i allo
183 Inlägg
17 augusti 2008
Min höll 4a dar i sommar bilen hade då gått 11000 o ja köpte orginal igen den slirar igen big_smile o ja laddar 0.8a med 3" köp en 712 tryckplatta på kg så kan du va lungn sen de ska ja:D

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 augusti 2008
Westergren skrev:
turboforssen skrev:
Westergren skrev:

Okej.

har den på min och de håller fint!

Jonas

46 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
tack för alla snabba svar:) okej, men de är sant att jag vill ju kanske ha mera effekt sen:P men räcker de att byta till hårdare tryckplatta för att den ska hålla bättre?

I Don`t Think, I Drink!

Large Cap
1 816 Inlägg
17 augusti 2008
Volvo__Mannen skrev:
Westergren skrev:
turboforssen skrev:

Okej.

har den på min och de håller fint!

Okej!
Kanon, tack för svaren!

Allt i allo
183 Inlägg
17 augusti 2008
ja orginal lamell håller lätt de är tryckplatta som blir varm normalt sätt o så de börjar slira så kör 712på kgtrim

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
17 augusti 2008
712 ska enligt KG klara 525nm med orginallamellen, så det räcker ju en bit smile

46 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
gRiLLiS945 skrev:
ja orginal lamell håller lätt de är tryckplatta som blir varm normalt sätt o så de börjar slira så kör 712på kgtrim

okej passar de direkt på? hur mycke effekt håller de för då? utan att slira!

I Don`t Think, I Drink!

46 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
712 ska enligt KG klara 525nm med orginallamellen, så det räcker ju en bit smile

ja jag såg de nu:P men räcker de att bara köpa den elr ska man passa på att byta något annat när lådan ändå är nere?

I Don`t Think, I Drink!

128 Inlägg
18 augusti 2008
Norman_1 skrev:
Marcus_89 skrev:

ja jag såg de nu:P men räcker de att bara köpa den elr ska man passa på att byta något annat när lådan ändå är nere?

Vissa byter ju utrampningslager och till en sinterlamell. Men själva sinterlamellen ska vara överskattat har jag hört. Bara lönt att byta den om man ska ha mycket mer pulver i bilen. Den sliter mer än gör nytta om man bara har runt 200hk, har jag hört....

Jens

Sök