Har varit höjdrädd väldigt länge och vill göra något åt det då det stör mig mycket i itt jobb när jag står på höga stegar eller är uppe på hus tak osv..
Finns det något man kan göra åt det så det försvinner?
alltid farligt att vara och grejja på höga höjder... ´själv har man lärt sig en viktig regel inga grejor verktyg eller arbetsredskap är värda att ramla ner för... tappar man dom så låt skiten fara eller tappar man balansen skit i det du håller i och släpp
Alltid bra att ha respekt till höjder. Själv så blir jag "orädd" av höjderna efter ca 10meter upp. Då vet jag att jag dör omedelbert om jag ramlar ner istället för att känna en EXTREM smärta:)
Över 100m över marken tappar man begreppet... Sen blir det bara sakerna på marken något mindre!! Man ska att respekt för höjder men tror att det går at vänja sig men tar ett tag!! Bara att ta ett steg till på stegen varje dag så har du snart övervunnit din höjd rädsla!
sök jobb på nån plåtfirma i vinter som takskottare! har själv jobbat som det! inte roligt på isiga plåttak tak med 75% lutning och 6 våningar upp dessutom med en isig fall lina med ett fastfruset säkerhetslås
sök jobb på nån plåtfirma i vinter som takskottare! har själv jobbat som det! inte roligt på isiga plåttak tak med 75% lutning och 6 våningar upp dessutom med en isig fall lina med ett fastfruset säkerhetslås
Är själv förbaskat höjdrädd, hörde på jobbet att murare ofta var alkisar (förr) med anledning av höjdrädsla, så tog dem en sup innan de knatade iväg till jobbet. Jag vet förståss inte hur sanningsenligt det var men men... Ett bra tips är dock att inte blanda in alcohol när det gäller höjder, du lär ju inte bli stadigare om man säger så
När jag är tvungen att arbeta på högre höjder än vad jag känner mig komfortabel med så brukar det dock lugna sig efter efter ett tag när man fokuserat.
Fjantiga höjder ni jobbar på
Ja ellerhur? Själv håller man på att skita ned sig bara man kommer upp 2,5-3meter
Japp bland inte in Sprit i jobbet!! Jobbar på Höga höjder nästan varje dag men jag har aldrig varit rädd för höjder. Däremeot är det många på jobbet som inte gillat höjder men "lärt" sig hantera det men det tar tid... sen är det många som på äldre dagar som blivit riktigt höjd rädda och vill inte stiga upp på en stol!!
Hoppa fallskärm? Bungiejump? Annars som dom andra säger försvinner när man fokuserar på nåt.
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Titta ned och skratta funkar rätt bra Brukar få klättra runt på lite vingliga stegar på jobbet och fixar grejer. Har nån form av höjdskräck när det gäller ostadiga stegar.. hehe annars går det bra. Gäller att tänka på det man ska göra.
Fick klättra upp för en lite brantare del av ett fjäll under lumpen. När folk kom upp så var det många som grinade (hehe) men jag tyckte det var skoj och är ändå hyfsat höjdrädd
Jobbar du med höga höjder är du ju på god väg, du vänjer dig snart. Jag har aldrig varit höjdrädd men jag hoppade bungyjump för några år sedan, det va högt så in i helvete när man stog i den där lilla korgen Men de va en skön adrenalinkick, det kanske vore något?
Jobbar du med höga höjder är du ju på god väg, du vänjer dig snart. Jag har aldrig varit höjdrädd men jag hoppade bungyjump för några år sedan, det va högt så in i helvete när man stog i den där lilla korgen Men de va en skön adrenalinkick, det kanske vore något?
Får väll hoppas på att man vänjer sig, bungyjump eller fallskärmshoppning skulle jag vilja testa men tvivlar på att jag blir mindre rädd av det
Höjdrädd är man inte utan anledning. Rädsla är en genetisk instinkt . Dina tidigare förfäder som inte hade rädsla för höjder, gick för nära avsattsen på klippan, ramlade ner och dog. De som var rädda stog på ett säkert avstånd och kunde fortsätta leva sina liv. Hade det inte dels varit för att alla dina tidigare förfäder haft en viss rädsla för höjder, så hade du antagligen inte existerat. Men självklart går det att träna bort till viss del genom att konvertera sin rädsla till respekt...