Martin 9-3 skrev:
Sjukskriven lär väl aldrig hända.
Har totalt vart borta från jobbet 2 minuter under nästan 4 års tid vad gäller ordinarie arbetstid och det var när klockan inte ringde för 2 veckor sedan efter strömavbrott, men redde ut det ganska bra med 9 minuter från vaknande till komma in på jobbet, dock 2 minuter för sent
Folk känner efter för mycket. Mår man dåligt är det bara knapra i sig några alvedon forte och ta sig upp.
Var dock tvungen att kolla mig för ett år sedan efter att haft vilopuls på 120+ efter jobbat och gått på smärtstillande i 2-3 dagar. Kunde inte sova var yr och blodådrorna var stora som vattenslangar
Visade sig dock vara en släng av hjärtmuskelinflammation och blev rekommenderad att ta det j''ligt lugnt i 2 veckor. Hade ju jobb att sköta så timmen senare gick man på nattskiftet och jobbade vidare men var försiktig. Pinsamt att komma till jobbet med 2 sugkoppar kvar på fötterna. De glömdes bort efter EKG:t.
Hade jag då vetat att jag inte har någon karensdag utan har full ersättning från första dagen av staten så hade jag övervägt att vila en dag. Detta om 0 karensdagar fick jag nyss veta.
Belasta en arbetsgivare med att ringa in sig som sjuk och krångla skulle aldrig komma på tanke om han dessutom får betala om man är sjuk några dagar...
Folk som sjukanmäler sig ofta är ju arbetsgivarens värsta mardröm.
Edit: Det kan vara ok att vara sjuk men då ska man fan ta komp eller semesterdagar.