2423
Sök

lack hjälp

68 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
tjena tjena jag ska möjligen byta bil nu till en 850glt men diggar inte volvos solblekta rödfärg, så funderar på att lacka den svart och kroma listerna. lacka gör jag givetvis inte själv för det ska ju se bra ut. men jag tänkte på de som skall kromas. (hade tänkt att kroma lite lister och plastdetaljer) men tänkte va lite snål där om det går. och lacka det själv lr ska jag glömma det direkt? går det att köpa nån spraylack och få till det bra? och vill inte lacka 1 gång i veckan för att det regnar bort. och vad jag har sett på bilar så ramlar ju lacken av på plasten och isf har jag hällre kvar orginal för det ser ju bara skabbigt ut om förger har halft ramlat av. aja bomba mig med info om hur jag ska göra osv

956 Inlägg
21 augusti 2008
Ska du lacka listerna så det ser ut som krom? Isåfall är det inget du kan göra själv.
Men ska du lacka med vanlig färg så funkar det. Det du ska tänka på är att slippa ner ytan innan du lackar för att få bort ev. klarlack eller toppfinish ifrån dem, då detta kan göra att det blir färgsläpp. Sen ska du andvända plastprimer, då detta gör färgen lite tåligare mot rörelser och vibrationer.

Annars kan jag rekomdera dig att kolla in på http://www.sprutforsilvring.se/ om du vill ha det kromat, har för mig att det inte ska bli allt för dyrt.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

132 Inlägg
21 augusti 2008
om du ska lämna in bilen på lack kan de väl lika bra lacka listerna??? Blir ju knappt någon prisskillnad?!?!

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

64 Inlägg
23 augusti 2008
Håller med ovan, om du endå ska kosta på bilen en lackering, så lacka listerna också. Kan bli tråkigt om resten av bilen är nylackerad och fin, sen montera några hemma sprayade lister på den.

64 Inlägg
23 augusti 2008
kolla med dj_bounce han var över till usa i våras och lärde sig lacka med krom färg

Sök