Tjena!
Sommarens projekt blir ljudanläggning i Audi'n. En A4 Avant 2.4 -03 atlasgrå...
Efter två projekt som började, "nu ska jag vara seriös" men slutade... ja, inte riktigt där i alla fall, så har jag gett mig fan på att det här ska bli bra. Började kika på grejer hos en lokal hifi-handlare som ger mig grym service, typ: "Nej, men ta med den hem och känn på den. Vill du inte ha den så är det bara att komma tillbaka".
Har efter ett par veckors funderande och nästan lika mycket kabeldragning kommit fram till det roliga, att börja bygga. Valet av utrustning är så här långt
Alpine DVA-9861Ri
MacAudio Maximus 1.750
MacAudio Maximus 4.80
Kopplar 4-kanalssteget till originalhögtalarna i detta skedet, byter inte ut dem nu eftersom de är tillräckligt bra. Basar kommer jag att lyssna på flera olika innan jag väljer.
Kommer inte på mycket mer att skriva just nu, tänkte slänga upp lite bilder också så ni kan se vad som händer. Är det något ni undrar så fråga gärna, ska försöka svara på så mycket jag kan och så fort jag hinner.
Här ser ni stereon monterad, fick beställa en ram för att den skulle passa i hålet efter originalstereon men annars var det inte så mycke problem att byta. Kabeln tror jag ni kan gissa vad den ska vara till
Här är skivan som ska täcka stegen. Fan vad det är bra med kontakter, en kille fräste den åt mig i 16 mm MDF, hålet kommer att täckas med tonat glas, det är det som ligger i pappret.
Delarna som ska bilda "underredet" där stegen ska sitta. Funderade allvarligt på om jag gett mig in på något jag aldrig skulle fixa här.
Men jag lyckades faktiskt få ihop det
Hålen är till för kabelgenomföring och möjlighet till justering av stegen, men ju längre jag kommer så inser jag mer och mer att det kommer vara väldigt omöjligt att kunna ställa in något alls
Möjligen kommer jag installera en fläkt i en av sidorna också.
Testade att lägga "underredet" under skivan för att se hur det blir och tror nog faktiskt att jag kommer få det att fungera. Tänkte testmontera lite men insåg att jag inte hade skruv som passade så det får bli morgondagens projekt.
Tar gärna emot massor med kommentarer, både konstruktiv kritik och beröm (om någon nu skulle vilja berömma
). Ska troligen jobba på lite till imorgon, men det är ju sån där jobbig fotbollsmatch...
//danny