Tjena, jag här igen .. med massa dumma frågor.. haha.
Det e så att jag installerat min laddtrycksmätare (äntligen) .. i min V40 T4 -01.. Mätaren är installerad i vacumslangen mellan orginal dumpen och spjällhuset..
Problemet är då detta: Mätaren visar cirka -0.3 vid tomgång och typ -0.3 till -0.8 när jag kör.. men tryck finns det eftersom bilen går juh utav bara faen .. Så ngn som har en bra förklaring, gärna ngt jag kan göra för o kolla vad som e fel etc.
Det ska räcka att blåsa kraftigt i slangen som är kopplad till mätaren (ja,med munnen). Mätaren ska vara kopplad till övertryckssidan, alltså vilken vacummslang som sitter på insugen som helst..
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Det ska räcka att blåsa kraftigt i slangen som är kopplad till mätaren (ja,med munnen). Mätaren ska vara kopplad till övertryckssidan, alltså vilken vacummslang som sitter på insugen som helst..
Tack .. ska blåsa mej blå .. heheh ..
Den är installerad med ett T-kors till v-slangen som går från dump till spjällhus.. precis som vissa "proffs" oxå gjort
Tjena, jag här igen .. med massa dumma frågor.. haha.
Det e så att jag installerat min laddtrycksmätare (äntligen) .. i min V40 T4 -01.. Mätaren är installerad i vacumslangen mellan orginal dumpen och spjällhuset..
Problemet är då detta: Mätaren visar cirka -0.3 vid tomgång och typ -0.3 till -0.8 när jag kör.. men tryck finns det eftersom bilen går juh utav bara faen .. Så ngn som har en bra förklaring, gärna ngt jag kan göra för o kolla vad som e fel etc.
Det ska räcka att blåsa kraftigt i slangen som är kopplad till mätaren (ja,med munnen). Mätaren ska vara kopplad till övertryckssidan, alltså vilken vacummslang som sitter på insugen som helst..
Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
Tjena, jag här igen .. med massa dumma frågor.. haha.
Det e så att jag installerat min laddtrycksmätare (äntligen) .. i min V40 T4 -01.. Mätaren är installerad i vacumslangen mellan orginal dumpen och spjällhuset..
Problemet är då detta: Mätaren visar cirka -0.3 vid tomgång och typ -0.3 till -0.8 när jag kör.. men tryck finns det eftersom bilen går juh utav bara faen .. Så ngn som har en bra förklaring, gärna ngt jag kan göra för o kolla vad som e fel etc.
det kan inte vara så att det sitter en backventil eller liknande mellan insuget å t-korset? eller som några säger att det e stopp i slangen eller liknande...
men iaf, kolla så det e raka vägen mellan t-korset å insuget, och kolla så att slangen är kopplad riktigt i insuget å i dumpen...
det kan inte vara så att det sitter en backventil eller liknande mellan insuget å t-korset? eller som några säger att det e stopp i slangen eller liknande...
men iaf, kolla så det e raka vägen mellan t-korset å insuget, och kolla så att slangen är kopplad riktigt i insuget å i dumpen...
Finns inget annat på den slangen förutom min t-koppling.
Och om nu inte den satt i ordentligt i dumpen/insuget borde jag väl känna det när jag kör o trycker på gasen ?
Men som sagt, ni har vart till stor hjälp ska till bilen imorrn och felsöka slangar etc. så får vi se .. D: