2352
Sök

Billjud till volvo s70, behöver hjälp

8 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Hej!
Nu är det dags för mig att köpa billjud till min s70 -98.. Men vet ingenting om sånt så behöver hjälp vad jag ska köpa för grejer smile

Har funderat på detta paketet: http://www.mds.se/?artnr=pkt1400fc
Och denna subben: http://www.mds.se/?artnr=xd10

Skulle detta passa i min volvo? Sen har jag för mig om att jag måste även köpa "ringar" till där högtalarna ska sitta för att volvo originalhål är någon konstig storlek?

Sen har jag tänkt att ha subben i bagageluckan. Eller är det bättre om jag köper lösa basar och sätter i hatthyllan istället? för det finns redan hål för det där.

Hoppas på ett snabbt svar eftersom jag är alldeles för ivrig för att vänta för länge med att köpa grejerna smile
Ge mig gärna tips om ni vet några bättre paket som inte är alltför dyra!

Mvh Sandra

RM-operatör
667 Inlägg
28 augusti 2008
Ja, sådana ringar du pratar om lär du behöva, och såväl dom som grejjerna nedan finns på www.brl.se

Huvudenhet : Pioneer DEH-2020MP
Dörrar : GAS ALPHA 62X ( Billigare men inte fullt så bra ljudmässigt är GAS ALPHA625X)
Bas och steg : GAS 900ALPHAX1600M, ALPHA212

Något liknande är nog lagom. Det överskrider summan där uppe ganska mycket kanske, men det är bättre saker.
MDS hade jag satt i en Lada Niva från 1989 typ, dock min personliga åsikt smile

GAS är billigt men bra=)
Senast redigerat av ShyGuy (28 augusti 2008)

328 Inlägg
28 augusti 2008
säger de samma gas e väldigt billigt å spelar grymt bra för de priset  smile

8 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Okey... så jag borde satsa på GAS alltså? Priset låg ganska lagom, tänkte ge runt 5000:- tongue Hade dessutom för mig att MDS lät bra?
Då ska jag fundera på det lite, tack för svaret! smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 augusti 2008
Synd att Dynaudio är så dyrt, för det är nog något av det bästa du kan få till din S70!

Volvo och Dynaudio släppte nämligen en högtalarsats med 4x6'5or, 4x3'5diskanter (tror jag), och 2x8" basar. Typ plug and play, tror enda kravet är en volvo original-förstärkare.
Spelar så grymt bra. smile

Dock kostar paketet ca 10 000kr.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök