3491
Sök

har alla nya bilar start spärr ?

159 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
har många gånger tänkt att lyfta batteriet på bilen, men vad jag har hört så sitter det startspärr på nya bilar, stämmer det ??

bilen jag tänker på just nu är en opel zafira -01...

12 086 Inlägg
25 augusti 2008
Nej ,det sitter inte startspärr på alla bilar.

Jag skulle inte tippa på att du har startspärr på opeln, men ring Opel och fråga, de om någon borde kunna ta reda på det med ditt regnr.

Och vadå ny bil? tongue Måste upplysa dig om att din bil är 7 år gammal
Senast redigerat av JapMax (25 augusti 2008)

550 Inlägg
25 augusti 2008
Alla bilar efter 94 har startspärr.

Men det är inga problem att byta batteri, det händer inget.

Biltokig
870 Inlägg
25 augusti 2008
Precis som The_Dude säger... 94 och framåt är alla bilar utrustade med startspärr.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

18 Inlägg
25 augusti 2008
Min 945a från 95 har inge sånt onödigt... inga problem me batteribyte för din del...

Biltok
31 Inlägg
26 augusti 2008
dom flesta nya bilar har imobilizer å nyckel med transponder! inga problem att lyfta polen på dom flesta bilar! har bara hävt i ett batteri i dom flesta bilar på jobbet(bilskrot) å dom smäller igång direkt! men sen kan ju nycklen spöka! råka ut för det på en clio! ägaren skrotade bilen för att den inte startade å trodde det skulle bli tokdyrt att fixa! de var bara nycklen som kodat av sig så när vi testade reservnycklen startade den så snällt igen!

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

1 036 Inlägg
26 augusti 2008
The_Dude skrev:
Alla bilar efter 94 har startspärr.

Men det är inga problem att byta batteri, det händer inget.

På Saab ng900 kom startspärr först 1996, så alla bilar har inte startspärr från 94:a
Senast redigerat av Mange__ (26 augusti 2008)

www.klockren.nu
476 Inlägg
29 augusti 2008
Fritz_85 skrev:
dom flesta nya bilar har imobilizer å nyckel med transponder! inga problem att lyfta polen på dom flesta bilar! har bara hävt i ett batteri i dom flesta bilar på jobbet(bilskrot) å dom smäller igång direkt! men sen kan ju nycklen spöka! råka ut för det på en clio! ägaren skrotade bilen för att den inte startade å trodde det skulle bli tokdyrt att fixa! de var bara nycklen som kodat av sig så när vi testade reservnycklen startade den så snällt igen!

HAHA, vilken jävla tabbe...tongue

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

dARKiE
5 031 Inlägg
29 augusti 2008
FordeveR skrev:
Fritz_85 skrev:

Hur kan ni testa den efter han har skrotat bilen? ;S

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Biltok
31 Inlägg
31 augusti 2008
Darkie skrev:
FordeveR skrev:
Fritz_85 skrev:

Hur kan ni testa den efter han har skrotat bilen? ;S

hur! ingaproblem! jobbar man på en bildemontering så ska man se vad som kan säljas från bilen ju!

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

Sök