3181
Sök

Behöver hjälp ska lacka min huv med blodtema

265 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Jag har planer på att göra som blodspår på motorhuven och funderar om det kanske finns "dekaler" som man kan sätta på eller om ni har tips på hur jag ska göra om jag köper riktigt lackfärg. Det ska vara 2 händer som "glider" ner ifrån huven och ner över grillen. Ska se ut som man har kört på någon. Kan man köpa lackfärg och sedan "doppa" ner handflatorna i lackfärgen och sedan sakta och försiktigt lägga händerna på huven och sedan "glida" ner med dom över huven och ner över grillen och sedan lacka på med klarglans över det när färgen har torkat?..
Någon som tror det skulle funka. Isånnfall vet ni någon färgkod som skulle passa utmärkt som är mest likt riktigt blod.

Mvh / Tobbe

Pop it like Popps

1 060 Inlägg
2 september 2008
Typ nått sånt eller???

http://i229.photobucket.com/albums/ee282/elexutopia/bloody_hands.jpg
Senast redigerat av engineaddict (2 september 2008)

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

265 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
engineaddict skrev:
Typ nått sånt eller???

http://i229.photobucket.com/albums/ee28 … _hands.jpg

Ja exakt något sådant hade jag tänkt mig. sedan små blodstänk lite här och där även lite på sidorna av bilen. Hur tror du det skulle bli?

Pop it like Popps

1 060 Inlägg
2 september 2008
jag tror att de hade blitt fränt som fan smile va skall de sitta på för bil??

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

265 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
engineaddict skrev:

BMW e30
Helvit är den. Har du några färgkoder eller liknande?. Vad tror du lackfärg kostar? Behöver fan inte mera än 2dl max eller något sådant...
Men du tror du det skulle funka med att "doppa" handflatorna och sedan glida med dom över huven? tror du det skulle kunna gå eller skulle det bli helt jävla vågigt och skit?

Pop it like Popps

4 506 Inlägg
2 september 2008
Sixkiller skrev:
engineaddict skrev:

BMW e30
Helvit är den. Har du några färgkoder eller liknande?. Vad tror du lackfärg kostar? Behöver fan inte mera än 2dl max eller något sådant...
Men du tror du det skulle funka med att "doppa" handflatorna och sedan glida med dom över huven? tror du det skulle kunna gå eller skulle det bli helt jävla vågigt och skit?

Blir nog svårt att få en bra yta på det.
Lämmna färgen o pengar till ngn med en Airbrush spruta..

Kan du andas kan du dö.

265 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Sixkiller skrev:
engineaddict skrev:

BMW e30

Blir nog svårt att få en bra yta på det.
Lämmna färgen o pengar till ngn med en Airbrush spruta..

Ja jag är rädd för det med. Ja om man inte har dom pengarna som det kommer kosta blir det svårt.
Vad menar du med airbrush spruta? Hur ska man få mönstret som jag vill ha det med en lackspruta?

Pop it like Popps

3 059 Inlägg
2 september 2008
Om du ska klarlacka över det sen behöver dinte göra ditt motiv i lackfärg.. då går det utmärkt med vattenbaserade airbrush färger som t.ex. createx eller liknande. Mycket billigare än lackfärgoch du har större möjlighet att få bort det om det inte blir bra första gången.

ang. motivet engineaddict länka till här ovan så är det ett snabbt jobb för en som kan airbrush.
Är själv relativt nybörjare på airbrush men det motivet kan jag också göra..

Sök