3271
Sök

Drifting - Vilka bilar är vanliga "drifting" bilar

OCR
279 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Hej hej

Någon som har koll på det här med drifting? Tävling och allmänt. Vilka bilar är bra och lätta att drifta med ? Finns ju flera bakhjulsdriva bilar, men alla kanske inte funkar som den "ultimata drifting bilen" ?

smile

Ocr

283 Inlägg
2 september 2008
nissan 200sx s13, s14, s15. Toyota Ae86. Toyota Supra. Nissan Skyline. Mazda Rx7. Bakhjulsdrivet japs i allmänhet smile

OCR
279 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Ah okey, men bmw då ? Ingen som kör dom ? ^^ menar det är ju bakljusdrivet.

Vad är det som gör just japsarna så bra då ? smile Och i allmänhet, vad är det man kollar efter i en bra driftingbil ?

Ocr

9 108 Inlägg
3 september 2008
Detta är min favoritdriftingbil i alla fall wink http://www.garaget.org/?car=66243

Det man eftersträvar är väl stort styrutslag, lång hjulbas (skulle jag vilja ha iaf, lättare att kontrollera), att bilen kan göras lätt som fan, diffad bakaxel och att man ska göra den grymt styv i fjädringen. För att inte glömma stort utbud av reservdelar smile

156 Inlägg
3 september 2008
diffad bakaxel så kan du få vilken bil som helst med bakhjulsdrift att drifta tydligen. smile själv har ja upptäckt de med min gamle 245a med lameldiff på regnigt väglag så går de perfekt att drifta vid korsningar..
Så du kan nog åka vad som helst på driftbana så länge de är nån form av diff som gör att båda däcken låser sig å snurrar lika fort kanske? smile

9 108 Inlägg
3 september 2008
Att sladda i en korsning är inte drifting. tongue

OCR
279 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Ah okey. Något att tänka på alltså smile

Ah jag menar kanske inte i city,utan på bana. Min går väldigt lätt att ställa upp i kurvor, men inte det jag är ute efter. Den orkar aldrig hålla kvar någon längre sträcka.

Ocr

RE-雨宮
481 Inlägg
3 september 2008
När man trimmar en bil för drifting så har man nästan exakt samma produkter som man bygger till en banbil. Det måste inte vara stenhårt bak. Det mesta handlar om hjulinställningar.
Som millen säger är det många som kör med en riktig diff i 2vägs är det vanligaste, samt att man har större rattutslag. Vi har en AE86a i Japan som kör skiten ur många grymt snabba bilar när det svänger, och går sjukt bra att drifta med.

Man behöver inte göra en bil okörbar bara för att man vill drifta med den, allt handlar om balans.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Toker
491 Inlägg
3 september 2008
Toyota AE86...    Verkar vara grymma på drifitngen..

Toker Jr 081102

RE-雨宮
481 Inlägg
3 september 2008
Dom är svåra som fan att köra med. Mycket mindre effekt och ingen turbo är inte de lättaste, men dom som är byggda ordentligt är frukansvärt coola, låter riktigt nice, och visst är de snyggt me retro bilar

RE-Amemiya Kitted FD3S

Avstängd
44 Inlägg
3 september 2008
Bmw gamla nya modeler
Volvo 240 740 alla bak drivna utan pv och amazon då big_smile
Nissan skyline och lite andra
Japanska monstrar

Gillar volvo 244, 740tic, 850.
Önskar köpa en 740tic.

RE-雨宮
481 Inlägg
3 september 2008
Alla skylines är inte direkt optimala för att drifta med. wink

RE-Amemiya Kitted FD3S

Student
96 Inlägg
3 september 2008
nissan micra, ford ka, renualt 5, citroen c5  ja listan kan göras lång av drifting bilar hahah ne skojar, går nog med dom med iåfs smile

ne men gud, här luktar ju kiss

Sök