2871
Sök

Låter era Audi A3 som diesel vid start?

4 586 Inlägg
3 september 2008
#21
Axan skrev:
Jag har en polare som har en Audi A3 2.0T 06-a och den låter också som en diesel när han startar den, men det är helt normalt enligt honom.
jag har en audi a3 2.0 dock utan turbo -04 min låter inte alls som en diesel vid kallstart


Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 september 2008
#22
Jag har också en 1,8T 5v motor, när jag köpte min lät den väldigt illa, så efter ett tag bytte jag olja och filter till 10/30 olja, den lät ingentin i en vecka, sen lät den enormt mycket. Efter det blev jag lite rädd (hade kört 100mil max) Så jag köpte ny olja igen, den här gången 5/40 jag har nu kört snart en vecka och den låter inte mycket nu.
Om den börjar låta igen så ska jag byta till 0/40 och testa.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

4 586 Inlägg
4 september 2008
#23
Mäki skrev:
Jag har också en 1,8T 5v motor, när jag köpte min lät den väldigt illa, så efter ett tag bytte jag olja och filter till 10/30 olja, den lät ingentin i en vecka, sen lät den enormt mycket. Efter det blev jag lite rädd (hade kört 100mil max) Så jag köpte ny olja igen, den här gången 5/40 jag har nu kört snart en vecka och den låter inte mycket nu.
Om den börjar låta igen så ska jag byta till 0/40 och testa.
kör motorn på invändig motortvätt och kolla oljetrycket sedan så ska det räcka med en 5w/40 ska då till och med gå tyst vid kallstart vid


Norrlänning
1 453 Inlägg
4 september 2008
#24
Mäki skrev:
Jag har också en 1,8T 5v motor, när jag köpte min lät den väldigt illa, så efter ett tag bytte jag olja och filter till 10/30 olja, den lät ingentin i en vecka, sen lät den enormt mycket. Efter det blev jag lite rädd (hade kört 100mil max) Så jag köpte ny olja igen, den här gången 5/40 jag har nu kört snart en vecka och den låter inte mycket nu.
Om den börjar låta igen så ska jag byta till 0/40 och testa.
Bra att du bytte från 10w30, den brukar ja inte rekomendera eftersom den blir för tunn vid hög belastning.. tunnaste ja skulle köra på är 0w40, den är även ritkigt bra och rekomenderas av de flesta bilmärken.. smile På de allra flesta bilar kan man köra allt från 0w40 till 10w60..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!


Sök