2879
Sök

Hjälp med 18" are!!!

Lastbilschaufför
156 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
För ett tag sedan så började det vibbrera duktigt i min bil och efter ett tag märkte jag att det var min vänstra bakfälg som bilvit skev =/ antagligen har de gått för fort över brunslock eller håler i vägen. Någon som vet någon bra fälgrenoverare i skåne??? Jag har pratat med lite kompisar och dom säger att fälgfixarna inte é att rek då deras " miljövänliga " färg inte håller, stämmer det?

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)

Med Lem
57 Inlägg
6 september 2008
Tråkigt då det händer...ja vet dom som riktat sina fälgar själva då det handlar om att insidan har fått sig en smäll med hjälp av trä-plastbeslag och plast-slägga Vet inte exakt men ja kan tänka mig de är en del arbete men det behöver ju inte kosta så mycke...din lokala däckverkstad kan ju kränga av däcket och hjälpa dig att märka upp vart den är skev och sen är det väl bara att kavla upp skjortärmarna tongue

// Andreas

854 Inlägg
6 september 2008
Om man nu ska göra det själv....
Skulle inte  en hydralisk domkraft fungera i så fall?
Bara en tanke som slog mig.

Lycka till!

Masterworks
6 september 2008
Om du gör det själv, tänk på att det spricker väldigt lätt!
Använd en värmepistol så går det lättare iallafall!

ProWanker
211 Inlägg
6 september 2008
renoverat mina fälgar hos fälgfixarna och de blev skitbra. vet ej om deras lack är miljövänligare än andras men deras avlackgering är det.  Bilen har gått hårt men det syns inget på fälgarna om att lacken skulle vara på väg av eller så.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

Sök