3073
Sök

Dimbakljus. Lag eller inte?

Speed FMK
849 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Halloj alla glada garaget medlemmar.

Tänkte koppla om bakljuset på min 740 och ha som många andra fler punkter i belysningen. Min fundering var då om det är lagiligt att byta lampa i dimbakljuset så man får vanligt bakljus i det eller måste man ha dimbakljus i besiktningen?

Mvh Ludde

Speed FMK
849 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
okej smile säker på att det inte är samma sockel? annars får man bara köpa en annan lampsockel då. tack för svaret big_smile

96 Inlägg
17 januari 2007
lånar tråden lite. vart finns det universallamphållare att få tag på?

21 761 Inlägg
17 januari 2007
Bi0HaZZarD skrev:
okej smile säker på att det inte är samma sockel? annars får man bara köpa en annan lampsockel då. tack för svaret big_smile

Beror på vilken sorts lampa som sitter i dimljuset, är det en enkel 21W med BA 15S sockel så ska en 5W passa eftersom den också brukar ha BA 15S sockel.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
17 januari 2007
Det är samma sockel. Bara och köpa en 5 wattare och fläska dit!

873 Inlägg
17 januari 2007
Appropå det.

Hur kommer det sig att man knappt ser någon 740 som har kvar dimmljusen fram?

Är det så att de går isönder som standard eller att folk tycker det är snyggare med gapande hål? tongue

Don't get mad, get even.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 januari 2007
nej det är nog för dom har gått sönder tror jag,

och sen dethär med dimmbakljus så behöver du inte byta tillbaka vid besiktining, dimmbakljus är det endast lag på på helbilsgodkända bilar, typ från ~årsm. 98.

Jonas

Speed FMK
849 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
oki smile redan bytt nu. blev skit bra! tack alla för hjälpen! big_smile

Mvh Ludde

Trucker
64 Inlägg
9 september 2008
Volvo__Mannen skrev:
nej det är nog för dom har gått sönder tror jag,

och sen dethär med dimmbakljus så behöver du inte byta tillbaka vid besiktining, dimmbakljus är det endast lag på på helbilsgodkända bilar, typ från ~årsm. 98.

Japp, dom tätar dåligt så relektorn rostar sönder. ett av mina dimljus var som ett paket corneflakes ^^

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"

Sök