Tänkte koppla om bakljuset på min 740 och ha som många andra fler punkter i belysningen. Min fundering var då om det är lagiligt att byta lampa i dimbakljuset så man får vanligt bakljus i det eller måste man ha dimbakljus i besiktningen?
okej säker på att det inte är samma sockel? annars får man bara köpa en annan lampsockel då. tack för svaret
Beror på vilken sorts lampa som sitter i dimljuset, är det en enkel 21W med BA 15S sockel så ska en 5W passa eftersom den också brukar ha BA 15S sockel.
och sen dethär med dimmbakljus så behöver du inte byta tillbaka vid besiktining, dimmbakljus är det endast lag på på helbilsgodkända bilar, typ från ~årsm. 98.
och sen dethär med dimmbakljus så behöver du inte byta tillbaka vid besiktining, dimmbakljus är det endast lag på på helbilsgodkända bilar, typ från ~årsm. 98.
Japp, dom tätar dåligt så relektorn rostar sönder. ett av mina dimljus var som ett paket corneflakes ^^
"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"