3696
Sök

Att dra + strömkabeln jäms med högtalarkabel

BECE
147 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Man ska ju inte dra strömkabeln från batteriet på samma sida som lågnivåkablarna till slutsteget, utan dra dessa på varsin sida om bilen, right?
Men tidigare ägare har dragit högtalarkablar från stereon till hatthyllehögtalarna, undrar nu om man kan dra strömkabeln jäms med högtalarkabeln till hatthyllan, eller om det kommer bli nå störningar?

Tänkte att ström å högtalarkabeln där går ju inte till samma, fast det kanske inte spelar någon roll ?

Ingen minns en fegis.

194 Inlägg
31 augusti 2008
Personligen har jag aldrig märkt av störningar övht, men drar ändå det på separata sidor för att vara säker.
Tror hellre du ska dra högtalarkablarna med lågnivån. Men om det redan är draget så kan du ju testa, hör du några störande ljud så är det väl bara dra om!

17 Inlägg
9 september 2008
Hej.

Jag tror det är viktigaste att skilja mellan ström och lågnivåkabel. Att det skulle bli nån störning mellan ström och högtalarkabel är nog lite risk.

För skulle det bli någon lite störning på lågnivån som kommer även denna signal att bli förstärkt och komma ut ur dina högtalare. Vilket man inte vill höra.
Men att ström och högtalarkablar ligger tillsammans gör mindre........

Jag har alltid haft ström och lågnivå på olika sidor. Men därimot haft ström och högtalarkabel tillsammans och aldrig märkt eller hört nån störning.

Är en 28 årig kille som bor och jobbar i Skellefteå. Mitt stora intresse och hobby är bilstereo. Tränar taekwondo 4 gånger i veckan och ska förhoppningsvis ta svart bälte i november. Jag jobbar själv åt teakwondo klubben som "alltiallo" och även som butiksansvarig där jag beställer hem varor till shopen och kiosken. Plus att jag är tränare för div. grupper.

Sök