3714
Sök

Inkoppling av nytt framsystem i saab 95 -01

17 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Hej.

Hur ska man på bästa sätt göra när man ska koppla in dörrhögtalarna i min saab 95 -01.
Ska sätta in ett 3-vägs framsystem som ska drivas på steg. Att dra kabel till Mellan och diskant är inga problem. Är bara osäker hur jag ska göra med 6.5 i dörren.
Just nu sitter orginal stereon i ( AS2 ) men denna anläggning ska inte användas.

Ska man använda sig av orginalkablarna som redan är dragna eller ska man dra ny ut till dörrarna ??

Skulle behöva lite tips och råd hur andra har gått till väga.

Gärna med lite bilder.

Tack på förhand.

Är en 28 årig kille som bor och jobbar i Skellefteå. Mitt stora intresse och hobby är bilstereo. Tränar taekwondo 4 gånger i veckan och ska förhoppningsvis ta svart bälte i november. Jag jobbar själv åt teakwondo klubben som "alltiallo" och även som butiksansvarig där jag beställer hem varor till shopen och kiosken. Plus att jag är tränare för div. grupper.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 september 2008
Köpt ny(are) bil nu eller ??  wink

Dom nya saabarna heter 9-3 och 9-5, glöm inte det där lilla bindesstrecket om du vill slippa fler bilder på halvsekel-gamla saabar lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

17 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Har samtidigt lite svårt att tro det finns saab 95 av den gamla modellen från år 2001 !!!

Är en 28 årig kille som bor och jobbar i Skellefteå. Mitt stora intresse och hobby är bilstereo. Tränar taekwondo 4 gånger i veckan och ska förhoppningsvis ta svart bälte i november. Jag jobbar själv åt teakwondo klubben som "alltiallo" och även som butiksansvarig där jag beställer hem varor till shopen och kiosken. Plus att jag är tränare för div. grupper.

Sök