2541
Sök

Vilka stift till v70 T5, brådis ! ? !

Avstängd
1 557 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Som tråden säger...

Vilka stift skall jag ha? (om inte orginal)

Hört att folk sagt att bilen skall gå lite renare o jämnare om man byter till dessa stift men kommer EJ ihåg va dom heter eller vilka det e.

Tacksam för snabba svar då bilen skall in på service strax !

mvh
Jimmie/MrKerm

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

5 089 Inlägg
11 september 2008
Jag har kört med bosh platina iaf smile Det är vad jag får utav autotech när jag vill ha tändstift så jag formodar att det är "the shit" då wink

\Lindgren

Avstängd
1 557 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
Jag har kört med bosh platina iaf smile Det är vad jag får utav autotech när jag vill ha tändstift så jag formodar att det är "the shit" då wink

Det låter väl troligt att det e dom då smile
Kostar dom typ satan ?
Fast har kört ? roll
Senast redigerat av MrKerm (11 september 2008)

5 089 Inlägg
11 september 2008
MrKerm skrev:
FLindgren skrev:

Kostar dom typ satan ?
Fast har kört ? roll

typ svindyra.. tror det är 150 kr styck kanske.. käkar ju tändstift domhära motorerna..

fast har kört va??tongue

\Lindgren

DFFL
9 020 Inlägg
11 september 2008
Kolla på nån sida där man kan söka reservdelar.
micro.se (Vet inte om man kan det hemmifrån, men han därinne gjorde det när jag behövde tändstift)
Autoexperten.se
Mekonomen.se

O.s.v.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
1 557 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
MrKerm skrev:
FLindgren skrev:

Kostar dom typ satan ?
Fast har kört ? roll

typ svindyra.. tror det är 150 kr styck kanske.. käkar ju tändstift domhära motorerna..

fast har kört va??tongue

Ja du skrev har kört tongue

61 Inlägg
11 september 2008
FLindgren skrev:

Kan bara hålla med.

Avstängd
1 557 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Hmm pratade med mekonomen idag och dom sa att dom inte va helt hudra på om det skulle funka bättre med sånna stift.. Dom visste inte om min motor skulle gilla så kalla stift.. Jag kanske har hundra pollar för lite för att dom skall vara bra..
Anledningen att jag fråga från början e just för den går lite oroligt o rycker lite osv...

Så plzz någon som vet säkert får gärna svara smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 september 2008
MrKerm skrev:
Hmm pratade med mekonomen idag och dom sa att dom inte va helt hudra på om det skulle funka bättre med sånna stift.. Dom visste inte om min motor skulle gilla så kalla stift.. Jag kanske har hundra pollar för lite för att dom skall vara bra..
Anledningen att jag fråga från början e just för den går lite oroligt o rycker lite osv...

Så plzz någon som vet säkert får gärna svara smile

Bosch platina för bensin samt NGK iridium för E85.  Välj lämpligt värmetal efter hur din motor ser ut (vad som är gjort med den)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Avstängd
1 557 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Ok tack smile

Sök