3285
Sök

Hur kolla om batteriet är fel?

136 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
BTLulle skrev:
Om de tär kortis i en cell så brukar syran vara grumlig inte alltid men i bland, det är 6 celler i ett 12volts bilbatteri så det innebär att 2,2 volt per cell är nära sannigen. Sen är det inte avbrott i batteiet för är det det så är batteriet dött. Så mitt tipps är kortis då får man fenomenet att batteriet snabbt laddar ur sig själv utan några förbrukare.

MVH Peter

Ahh tackar roll jag ska byta o kolla då.. Sen så mätte jag på polerna nu o d va likadant. Men nu förstod ja vad du menade att ja inte skulle mäta på. Aja tack för allt. Skulle inte skrattat när du svarade så men på detta forum är det väldigt många oseriösa som bara chansar och trodde du var en av dessa..

Ska tänka på att inte göra om d.. Tack för allt!

Ha d gött big_smile

De Säger Vi Hej!

BTLulle
20 augusti 2008
Tyvärr är det så. men man lär sig så smånigom vilka som vet vad dom pratar om och inte, vissa tror jag svarar för att få många innlägg. :-)

MVH Peter

508 Inlägg
20 augusti 2008
lägg en skiftnyckel på polerna, smäller det bra är det fortfarande krut kvar i batteriet

2 164 Inlägg
16 september 2008
mulleri skrev:
lägg en skiftnyckel på polerna, smäller det bra är det fortfarande krut kvar i batteriet

hahahahaha!! bästa svaret någonsin!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 september 2008
kolla batterivattnet om det är för lite så kan ju det ladda dåligt   och är batteriet kortslutet så kan den visa på 14 volt och ändå bete sig fult

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök