3335
Sök

Protect-lampan lyser men släcks sedan

217 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Hej
Jag har fått lite problem med mitt slutsteg, det är ett DLS CA12. Det började med att jag lyssnade på en låt med mycket bas i. Sedan det kom ett parti i låten där det inte var någon bas alls, men sedan när det partiet var slut och det skulle börja basa igen så kom det ingen bas. Jag gick bak och kollade på slutsteget det lyste inget från den lampan som visar "Power On" eller "Protect".

Jag har kollat lite på det och sett att när man startar radion så börjar protect-lampan på steget lysa i cirka 5 sekunder sedan släcks den och det inget mer från steget.
Jag har mätt lite snabbt volten och så. När radion inte var igång så fick steget 11.5 volt tror jag det var, men när man slog på radion så fick steget bara cirka 1.1 volt.

Jag har kollat alla säkringar och dem är hela. Vad kan det vara som gör att slutsteget inte startar igen?

G O O G L E .com - Man's best friend.

Supraman
2 300 Inlägg
16 september 2008
det finns steg som går in i protect när vollten sjunker under viss nivå.

Pröva med att ladda upp batteriet ordentligt och slå på steget direkt genom att ta plus direkt från strömkabeln.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

217 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jag skulle prova att byta ut säkringen vid batteriet, speciellt om det är en AGU (glassäkring) de är ofta glappa i gavlarna.
Spänningen var lite väl låg även i avstängt läge men det kan ju bero på glapp i säkringen som sagt.
Mät både före och efter säkringen så får du klarhet i det.

Du hade helt rätt, det var AGU-säkringen som var helt cp. Tackar så mycket för hjälpen.

G O O G L E .com - Man's best friend.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök