3995
Sök

Boende och jobb i Norrköping?

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
#1
Börjar bli trött på Jönköping och vill söka mig till annan ort. Har länge funderat på just Norrköping så kom inte med några andra förslag och frågor om varför just dit... smile

Men är ju inte bara att säga upp lyan o flytta hursomhelst, måste ju hitta jobb och lägenhet med.

Är nog sugen på nåt hyfsat bra betalt lagerjobb eller liknande, har inte truck-kort men är lättlärd så det ska väl gå o ta rätt fort. Har ganska långt CV och har jobbat med varierande yrken.
Annars tar jag väl vad som erbjuds åtminstonde till att börja med, sålänge det inte är att bara rycka in ett par timmar då och då. Hyran måste ju betalas.

Sen är det ju det med lägenhet då, hittade www.hnab.se och registrerade mig där och har lämnat in lite intresseanmälningar.
Letar efter en 2a eller 3a på 50kvm eller större och en varmhyra på runt 6000:- eller mindre. Vilka områden ska man INTE bo på och vart hittar jag fler lägenheter? Är enbart förstahandskontrakt som är aktuellt!

Tacksam för svar på mina frågor om hur och var man ska bo/jobba och leta.
Om ni har tips så skriv antingen i tråden eller skicka via PM.


Rock On!! //Björn Enghed

PS. Hade tänkt mig flytt under hösten/vintern 2008!! DS.


Japan Quality
670 Inlägg
20 augusti 2008
#2

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
#3
Lägger till att jag självklart kollar på arbetsförmedlingens sida redan.. Tack ändå Powerman.. smile


609 Inlägg
20 augusti 2008
#4
Hageby, Navestad och Klockaretorpet kanske inte är de "bästa" bostadsområden, lagerjobb borde du nog kunna fixa, finns ju en massa företag i Ingelstad och på Butängen..

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
#5
STriiiker skrev:
Hageby, Navestad och Klockaretorpet kanske inte är de "bästa" bostadsområden, lagerjobb borde du nog kunna fixa, finns ju en massa företag i Ingelstad och på Butängen..
Vad är Ingelstad och Butängen? Vilka företag finns där som är värt o söka?

edit: hittade på kartan vart det var.. men mer specifikt.. vad finns där o söka? smile
Senast redigerat av bjornE_ (20 augusti 2008)


22 Inlägg
22 augusti 2008
#6
bjornE_ skrev:
STriiiker skrev:
Hageby, Navestad och Klockaretorpet kanske inte är de "bästa" bostadsområden, lagerjobb borde du nog kunna fixa, finns ju en massa företag i Ingelstad och på Butängen..
Vad är Ingelstad och Butängen? Vilka företag finns där som är värt o söka?

edit: hittade på kartan vart det var.. men mer specifikt.. vad finns där o söka? smile
I Ingelsta har du bla ett stort Stadiumlager. Känns som att det kan vara värt att söka? Sen vet jag att bemanningsföretagen är rätt stora i Norrköping. Många som har lagerjobb m.m. via pema, manpower, proffice osv.

aka Lilla My
122 Inlägg
24 augusti 2008
#7
klockaretorpet är inte så farlig.. har bott där själv i många år
håll dig bara borta från höghusen i klockaretorpet centrum så funkar det smile

expert har ju också ett lager här..
finns flera större lager som man kan få jobb på men dom flesta går genom bemanningsföretag så vore nog bra o kolla med dom om dom har några jobb..
Senast redigerat av Steffi (24 augusti 2008)


555 Inlägg
24 augusti 2008
#8
Själv har jag bott i Norrköping och jobbat i två månader nu. Det räcker. Skulle det inte varit för pengarna hade jag aldrig gjort detta frivilligt.. Men vill man verkligen flytta hit så önskar jag bara lycka till !

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#9
Steffi: tack så mycket för tips! smile

lanred: Du kan inte utveckla det där? Jag säger så om Jönköping men andra gillar det ju..


Om någon sitter inne på mer konkreta kontakter ang lägenhet och jobb så är det bara att skicka PM, allt är av intresse!!! smile


555 Inlägg
24 augusti 2008
#10
Nu vet jag inte varför du vill flytta ifrån ett ställe. Men jag hade inte flyttat ifrån ett ställe där man känner folk som man kan umgås med på fritiden. Här är det ju jobb och sen hem och kolla på tv, surfa, spela.... ja men andra ord isolera sig själv.

Inte så kul att gå ut på stan ensam och fika ensam och gå ut på krogen ensam.. men vissa klarar ju det. Staden verkar det inte vara något fel på.

654 Inlägg
24 augusti 2008
#11
Norrköping tycker jag är en helt underbar stad, dock är jag student och har fått alla mina kontakter genom skolan under det året som jag bott här.

Hageby, Navestad och Klockaretorpet är redan nämnt som no-no's...

Bor själv i Marielunds nu, straxt nordväst om stan, där har både HNAB och Graflunds lägenheter på bergslags- respektive bråbogatan. Hittade en tvåa hos graflunds, men trivdes inte med dom som hyresvärd, så nu flyttar jag och min sambo in till de centrala delarna av stan. Området Marielund är helt ok, men välj HNAB som hyresvärd om du kan.

Det finns en lista med hyresvärdar på Norrköpings kommuns hemsida: http://www.norrköping.se/bo-bygga/bostad/

hater
656 Inlägg
24 augusti 2008
#12
Har också bott där, i 1 år. Utbilda mig till billackerare hos Swall, måste vart bland det roligaste året i mitt liv. Visst, det finns jävligt skumma männsikor där men vart finns inte d liksom, sen är ju Norrköping en rätt livad stad så har man svårt att hitta sällskap där så kan man ju börja fundera hur det är med den sociala kompetensen.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

188 Inlägg
24 augusti 2008
#13
STriiiker skrev:
Hageby, Navestad och Klockaretorpet kanske inte är de "bästa" bostadsområden, lagerjobb borde du nog kunna fixa, finns ju en massa företag i Ingelstad och på Butängen..
Va är det för fel på dom ställena då?Bor själv i Hageby och det är inga problem alls ...vore kul att höra varför du tycker det?

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

188 Inlägg
24 augusti 2008
#14
lanred skrev:
Nu vet jag inte varför du vill flytta ifrån ett ställe. Men jag hade inte flyttat ifrån ett ställe där man känner folk som man kan umgås med på fritiden. Här är det ju jobb och sen hem och kolla på tv, surfa, spela.... ja men andra ord isolera sig själv.

Inte så kul att gå ut på stan ensam och fika ensam och gå ut på krogen ensam.. men vissa klarar ju det. Staden verkar det inte vara något fel på.
Finns en massa motorburna människor som har ett gemensamt intresse som bilar och allt däromkring så det är inga problem alls att skaffa sig nya vänner här wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

Japan Quality
670 Inlägg
24 augusti 2008
#15
lanred skrev:
Nu vet jag inte varför du vill flytta ifrån ett ställe. Men jag hade inte flyttat ifrån ett ställe där man känner folk som man kan umgås med på fritiden. Här är det ju jobb och sen hem och kolla på tv, surfa, spela.... ja men andra ord isolera sig själv.

Inte så kul att gå ut på stan ensam och fika ensam och gå ut på krogen ensam.. men vissa klarar ju det. Staden verkar det inte vara något fel på.
Jag tyckte det var kul att träffa dig smile Vi hade väl rätt trevligt på Meet of The Month också?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
#17
lanred skrev:
Nu vet jag inte varför du vill flytta ifrån ett ställe. Men jag hade inte flyttat ifrån ett ställe där man känner folk som man kan umgås med på fritiden. Här är det ju jobb och sen hem och kolla på tv, surfa, spela.... ja men andra ord isolera sig själv.

Inte så kul att gå ut på stan ensam och fika ensam och gå ut på krogen ensam.. men vissa klarar ju det. Staden verkar det inte vara något fel på.
Flyttar från jönköping för jag känner att jag inte har mer att hämta här.. tongue
Vill testa på nåt nytt och sen så flytta ihop med tjejen, känns roligare om båda två får en helt ny start istället.. smile

Precis som andra sagt.. har man svårt o skaffa nya (fler) vänner när man har ett bilintresse så får man nog fundera över vad man själv gör för fel.. roll
Visst nu i vinter kan det bli lite dött, men har ju min flicka att umgås med oxå. Så kan vi planera inför vårt gemensamma bilbygge tex.. wink

Sen kommer våren och bilträffarna, då träffar man massa motorfolk och börjar prata.
Glider in mer och mer eftersom.. Det var precis så det var för mig i Jönköping, åkte runt med min CRX och hittade massa bilar. Stannade, började försiktigt fråga och prata osv.. sen efter några gånger så var man en i gänget.. tongue

Sen ska jag ju jobba och där finner man säkert oxå nån att umgås med.. smile


332 Inlägg
19 september 2008
#18
Söker du jobb så finns de nåra lager osv i Norrköping som du säkert kan kolla runt på, Servera R&S, Onoff, Stadium, Elgiganten, Coop Forum, Maxi, Bauhaus, Jula, Shenker, Dhl, Dsv ... de finns lite. Bäst hittar du nog nummer o adresser osv på Eniro.se // Gula sidorna. Då kan du ju enkelt kolla via datorn oså.
Bra områden att bo i utan massa ungdomsgäng o stök o bråk : Ljura, Lindö, Knieppen (uttalas knipen) Haga, Lagerlunda, Oxelbergen, Söder, Såpkullen, Fridvalla.
Skapliga områden att bo i : Vilbergen, Ektorp, Smedby, Eneby, City, Skarphagen.
Områden jag inte skulle rekomendera i första hand : Navestad, Hageby, Klockaretorpet.

I Norrköping brukar det väl hållas nåt åt det bilrelaterade hållet var o varannan helg, så om du är ute o glider håll ögonen öppna så hittar du nog nåt wink

Sen hålls det ju en gång i månaden under sommaren MeetOftheMounth (mom) - träff vid Bauhausparkeringen. Alltid bra o lyckade träffar som är värt att komma till.

Sen är ju Norrköping lite av en industristad i mitt tycke, inte så mkt uteställen o gångvänliga gator osv, men det håller väl på att förbättras på den fronten o flera stora köpcentrum är under uppbyggnad i hörnen av stan så vi växer.

Välkommen till Norrköping wink



Sök