3692
Sök

Orginal stero i en volvo 855 -96

66 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Tjenare

jag tog körkort igår och fick mig då en bil.  Min hobby när jag var mindre var ju  datorn så jag är helt värdelös på bilar men försöker ändra på det!. I alla fall jag har ett par frågor nu om denna, för det första har den ju inte ens en cd spelare och första tanken var att byta ut den men då säger pappa att antennen sitter genom den och det kommer inte funka, antog att detta sa han för att han skall slippa problem eller något vet ej samt att det är även koder ifall man "öppnar" upp den. Koderna har vi men men

Går det att byta stero? utan att det blir problem som pappa säger

jag vill även bygga in 2 basar i skuffen och köpte 2 st 10" basar men jag måste ju även ha ett slutsteg till, går det att koppla in med steron?

aja hoppas någon svarar.

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 september 2008
Du kan byta till en eftermarknadsstereo med ISO-adapter. Kan köpas i vilken bilstereoaffär som helst, eller på Biltema. Det finns även antenn-adapters.

Volvo har större stereos med både CD och CD-växlare till 855 också, kostar inte så mycket på Blocket, se bara till att koden följer med.

För att koppla ett slutsteg till stereon behöver du lågnivåkablar, pluskabel, jordkabel och remote. Det kan du googla lite om, eller läs på i forumet, finns massvis med info om det.

Lycka till! smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

66 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Okej så ifall jag går till t.ex. BRL så hjälper mig dom säkert mig! tack för ett snabbt svar
men vad äre jag ska googla? slutsteg eller varje kabel,remote

plattsättare!
804 Inlägg
20 september 2008
bsf skrev:
Okej så ifall jag går till t.ex. BRL så hjälper mig dom säkert mig! tack för ett snabbt svar
men vad äre jag ska googla? slutsteg eller varje kabel,remote

brl borde kunna hjälpa dig med det med om du frågar dom är bra och ha att göra med ijallfall i jkpg hehe

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

66 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Köpte basarna i uppsala och där var dom trevliga! så dom är säkert kunniga. smile
tack igen.

EDIT: Jag pratade med bror min och han hade en stero som han har haft som är bra som jag ska få (han skulle köpa en med större skärm på)

så ifall den inte passar så borde man väll kunna ha typ adapter mellan bilen och steron. Ska fråga vart han köpte den så ska jag få tag på vilken stero det är så linkar jag i edit igen.
Senast redigerat av bsf (20 september 2008)

Sök