det är så att om jag kör lite hårdare o bromsar in halvhårt, då blir bromsarna glödheta o lucktar. pedalen blir även lite svampig, den blev så här efter att jag bytt beläggen på den. någon som vet vade är för fel??
Du smorde inte upp riktigt när du böt belägg så dom kärvar lite och ligger emot lite hela tiden, blir jävligt varmt, bromsvätskan börjar koka och pedalen blir svampig? (:
Om skivorna nyligen är bytta så kan det va pga det dom luktar. Har varit med om att nya klotsar och skivor luktar en hel del innan dom blivit "inkörda".
Dock kan ja inte svara på om det gäller alla tillverkares bromsdelar,då jag bara upplevt det med dom ja provat tidigare.
det är så att om jag kör lite hårdare o bromsar in halvhårt, då blir bromsarna glödheta o lucktar. pedalen blir även lite svampig, den blev så här efter att jag bytt beläggen på den. någon som vet vade är för fel??
I grund, anliggande bromsar, bromsvätskan kokar. du har för dålig kylning/ för effektiva bromsar. Som tidigare sagt... troligtvis en kombination av detta.