2268
Sök

Wastegate klocka Mitsu TD04 16T Trasig ?

58 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Tjena !

Tänkte kolla med nån har om det är någon som har nån information eller vetskap om wastegate klocka
till 16T turbon som sitter på min V70 t5 98

det är såhär att ja misstänker att fjädern i klockan har gjort sitt och ja får därför inte upptillräckligt ladd längre

så min fråga är  vet någon vid vilket konstant tryck wastegaten ska öppna ?

Alltså om man använder en luftrycksregulator på waste klockan å provkör den vid vilket tryck ska armen börja röra på sig helt enkelt ?

Om det är någon som har info om detta så vore det guld värt !!!!
Min börjar öppna sig vid 0,2 Bar drygt

MVH Rowe

46 Inlägg
20 september 2008
prova att justera wastegate-staget några varv så den blir kortare..
kan ju vara så att den helt enkelt har skruvat ut sej själv....

Den som vågar gasa fullt har trimmat för lite..

4 822 Inlägg
20 september 2008
Rowe skrev:
Tjena !

Tänkte kolla med nån har om det är någon som har nån information eller vetskap om wastegate klocka
till 16T turbon som sitter på min V70 t5 98

det är såhär att ja misstänker att fjädern i klockan har gjort sitt och ja får därför inte upptillräckligt ladd längre

så min fråga är  vet någon vid vilket konstant tryck wastegaten ska öppna ?

Alltså om man använder en luftrycksregulator på waste klockan å provkör den vid vilket tryck ska armen börja röra på sig helt enkelt ?

Om det är någon som har info om detta så vore det guld värt !!!!
Min börjar öppna sig vid 0,2 Bar drygt

MVH Rowe

Den ska börja öppna vid 0,4
Det är ju inte ovanligt att fjädern i wastegaten blir slapp med åren så det är bara att slänna den lite genom att skruva in stången lite och om jag inte minns helt fel så motsvarar 1 varv ca 0,1

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

58 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Tjena Killar Tack för snabba svar !

har justerat på den innan men utan resultat men kan juh ta å prova å skruva samtidigt som man provkör med regulator

Fast nu när jag vet att den ska öppna vid 0,4 går det antingen att köpa ny eller lösa på nåt annat smart sätt

Tack återigen !

58 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Hej igen !

Har provat å justera stången nu å från 0,15 bar vid öppning

så är det nu 0,3 bar innan den öppnar

men laddtrycket ligger fortfarande lågt

är det kanske dags att byta WG klocka då om man inte kan få den å hållas stängd innan 0,4 bar

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men borde inte blandningen bli något fel om boxen säger att ja ska ha 1,2 bar medans jag bara får 0,9 ?

så det kanske är bra att få det problemet fixxat

å btw det är inget annat fel på turbon ryckte WG slangen å den laddade omedelbart 1.5 bar så kan nog bara vara Wg:n som är problemet

mvh Rowe

Sök