2488
Sök

Skumma ryckningar A4, Hjälp!!

70 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
Börjar bli lite orolig över min bil (A4 1,8t) som har fått väldigt konstiga ryckningar, av någon konstig anledning i samband med att jag bytte till 18"arna..

Det känns mest när bilen är kall och man inte gasar fullt, men även annars.

Dels så kan den rycka till under körning, som nån slags tändmiss? när ja la på sommardäcken har känns det även som den smårycker vid vissa varvtal, växellådan? Turbon?

Har inte en aning.. tacksam för tips om vad det kan vara! (kan tilllägga att bilen inte ryker det minsta, drar ingen olja el grykol och går väldigt bra i övrigt!)

//Martin
http://www.garaget.org/?car=14320

//Martin

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 april 2006
din tändmodul eller någon av tändspolarna är påväg att säga upp sig...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

70 Inlägg
29 april 2006
Trådstartare
ok.. ja skulle kanske låta troligt.. kan jag testa detta på nått vis för att se vem av dom det är? Vad ligger dom i pris? ...låter rätt dyrt! Nån som vet?

//Martin

88 Inlägg
29 april 2006
Kan var överslag i en tändkabel

106 Inlägg
29 april 2006
ja hade likan dant i mmin a4 förut men de gick över. vet ej va de va..

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 april 2006
VAG-com eller vag:s diagnosdator brukar hitta sånt rätt kvickt, en tändmodul kostar runt 2200 spänn (om du har en 150 hästars version av 1.8T så finns den för drygt 900 på mekonomen) tändspolarna vet jag inte riktigt vad de kostar, men de kräver specialverktyg för att lossa så det blir lite knöl med att göra det själv. ryckningarna borde visa sig som "sporadiska fel" i diagnosprogrammet...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök