3910
Sök

problem med blinkers

287 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
hejhej, har problem med min 740 88 årsmodell.

vänster blinkers funkar kanon, men höger blinkers vill inte funka som det ska. den där blinkerspilen på intrumentpanelen som blinkar när man blinkar lyser bara hela tiden, även fast man inte blinkar, så när man slår på höger blinkers så klickar det till 1 gång i relät sen så är det knäpp tyst och inget händer, varken lyser eller blinkar. Men åt vänster funkar det kanon. Men om ja sedan rycker ut säkringen till vanliga ljuset, dom där små positionslyktorn. då funkar blinkersen, men den blinkar fort :S 

Kan även säga att på instumentpanelen så har en lampa lyst orange med en lampa och ett kryss över lampan lyst vid instrumentpanelen. säger den till att det är jordfel någonstans eller?

så vad kan ja ha för fel på bilen?

jag tror det är jord fel? Men vart?

mvh kim

volvo ska de va :)

274 Inlägg
23 september 2008
Trasig lampa?  har du kollat det

Eller kortis

287 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
lampan har jag bytt, men funkar endå inte. kortis? hur ska jag åtgärda det?

3 Inlägg
23 september 2008
relä?  eller kance har jag fel med det testa

287 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Övreslag i släpvagnskontakten eller dålig jord i baklyset eller positions/blinkerslykta på höger sida.
kiiiimpa skrev:
hejhej, har problem med min 740 88 årsmodell.

vänster blinkers funkar kanon, men höger blinkers vill inte funka som det ska. den där blinkerspilen på intrumentpanelen som blinkar när man blinkar lyser bara hela tiden, även fast man inte blinkar, så när man slår på höger blinkers så klickar det till 1 gång i relät sen så är det knäpp tyst och inget händer, varken lyser eller blinkar. Men åt vänster funkar det kanon. Men om ja sedan rycker ut säkringen till vanliga ljuset, dom där små positionslyktorn. då funkar blinkersen, men den blinkar fort :S 

Kan även säga att på instumentpanelen så har en lampa lyst orange med en lampa och ett kryss över lampan lyst vid instrumentpanelen. säger den till att det är jordfel någonstans eller?

så vad kan ja ha för fel på bilen?

jag tror det är jord fel? Men vart?

mvh kim

okej smile vart sitter jordkontakten vid bakljuset då? sen överslag i släpvagnskontakten, hur åtgärdar ja det då?big_smile

287 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
har kollat lite nu, och blinkersen funkar när jag har varningsblinkersen på. Sen när jag plockar bort baklampan och sockeln till lampan så blinkar den ifram smile fast fort. så när jag sätter dit lampan och sockeln ibak igen så funkar ej den ifram. så det är alltså jordfel eller? sen så testade jag att sätta en kabel ifrån någonstans på sockeln, vet ej om ja fick någon bra kontakt då det är ganska mörkt ute, men iaf. så brände jag en säkring då.. så ska försöka igen imorn med att dra en extra jordkabel.

Sök