3834
Sök

Radioantenn på gammal Cadillac -54

17 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#1
En dum fråga kanske men originalantennen är till en AMradio. Hur påverkar det att jag nu monterat en modern radio,Kenwood, ska antennen räcka till eller måste jag byta ut den?  Mottagningen varierar väldigt mycket ,från full till ingen bara på några km. I min vardagsbil (MB-200,-85) sitter en originalmonterad blaupunkt och en järntråd som antenn fastknuten i taklisten fungerar perfekt.

Vad tipsar ni mig att göra? jag vill inte montera någon ny antenn utvändigt. Finns det bra invändiga antenner?


17 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#2
Monterade in en fönsterantenn med inbyggd förstärkare under instrumentbrädan. Funkar hyfsat. Får väl till våren montera ned originalantennen och undersöka vad det är för fel.


Avstängd
367 Inlägg
24 september 2008
#3
om du inte vill ha antenn i karossen. så kör en fönsterantenn på bakrutan . du behöver modernare antenn system till nyare radio. vi har FM i sverige men framförallt en som tar emot sändning på ett respektabelt nivå wink .jag kan länka till ett par antenner om du önskar. hojta till
Senast redigerat av beyond (24 september 2008)

MVH Beyond

17 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#4
beyond skrev:
om du inte vill ha antenn i karossen. så kör en fönsterantenn på bakrutan . du behöver modernare antenn system till nyare radio. vi har FM i sverige men framförallt en som tar emot sändning på ett respektabelt nivå wink .jag kan länka till ett par antenner om du önskar. hojta till
Det tar jag . smile


Avstängd
367 Inlägg
24 september 2008
#5
MinCaddy skrev:
beyond skrev:
om du inte vill ha antenn i karossen. så kör en fönsterantenn på bakrutan . du behöver modernare antenn system till nyare radio. vi har FM i sverige men framförallt en som tar emot sändning på ett respektabelt nivå wink .jag kan länka till ett par antenner om du önskar. hojta till
Det tar jag . smile
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1221429891

du kan förlänga den med vanlig högtalar kabel till bakrutan

så blir du nöjd. fin bil förresten

lycka till
Senast redigerat av beyond (24 september 2008)

MVH Beyond

17 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#6
beyond skrev:
MinCaddy skrev:
beyond skrev:
om du inte vill ha antenn i karossen. så kör en fönsterantenn på bakrutan . du behöver modernare antenn system till nyare radio. vi har FM i sverige men framförallt en som tar emot sändning på ett respektabelt nivå wink .jag kan länka till ett par antenner om du önskar. hojta till
Det tar jag . smile
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1221429891

du kan förlänga den med vanlig högtalar kabel till bakrutan

så blir du nöjd. fin bil förresten

lycka till
Ha,ha, just en sån har jag monterat in. Kanske det är bättre att ha den på bakrutan än under instrumentbrädan. Ville ha den undanstoppad för "skönhetens" skull.

Jodå, den är ett praktex. Enda i Sverige. (tror jag).


Avstängd
367 Inlägg
24 september 2008
#7
MinCaddy skrev:
beyond skrev:
MinCaddy skrev:

Det tar jag . smile
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1221429891

du kan förlänga den med vanlig högtalar kabel till bakrutan

så blir du nöjd. fin bil förresten

lycka till
Ha,ha, just en sån har jag monterat in. Kanske det är bättre att ha den på bakrutan än under instrumentbrädan. Ville ha den undanstoppad för "skönhetens" skull.

Jodå, den är ett praktex. Enda i Sverige. (tror jag).
men fasiken. gamla välbyggda bilar mot modernt skrot liksom
hur kan du lägga den under instrument brädan? my god. ut på bakrutan. förläng med biltema högtalar kablar och se skillnad. ha den nätt synlig bak

huh vilka dårar de finns
enda exet och hajjar inte hur man monterar radio kabeln lixom smile

hehe . avis på din bil är ja

MVH Beyond


Sök