4146
Sök

Galant Glsi 95a -> rep objekt

41 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/?car=97751&image=915302
http://www.garaget.org/?car=97751&image=915319
http://www.garaget.org/?car=97751&image=915322

Här är då den bilen som jag fått ärva, en Galant GLSI 2.0 4cyl med 137 hk enligt papper....
det som jag ska göra på bilen först är att få den hel, då byta vattenpumpen som läcker o sprytar ner hela motorrummet och byta avgasröret där flexiröret sitter....

för övrigt har jag bara funderat lite på att få den fin och då är det rostfläckar som ska åtgärdas "mest ytrost" och då har jag också funderat på att skaffa ett kjolpaket och lacka om den i samma färg eller ngn finare vit aktig färg... tongue
sen är jag inte så glad för de baklyserna som sitter på gillar mer e som går ihop över hela bakluckan..."röd vita"

något sånt här hade jag tänkt att den får se ut sen...
http://www.dnstrading.se/ny/images/prod … ront_1.jpg
http://www.dnstrading.se/ny/images/prod … /heck1.jpg

har tid på mig, fyller först 18 i ecember detta året och har sommaren fullbokad av 10 veckors sommarjobb big_smile

41 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
någon som har tips på vart man kan få tag i billigt avgasrör ?

http://www.carpartswholesale.com/images … 753275.jpg

det är ett sånt här jag behöver... tongue

på mekonomen kostar ett nytt 2500 typ o finns ej på biltema sad
Senast redigerat av PraktikantDvL (15 juni 2008)

2 079 Inlägg
15 juni 2008
finns det någon skrot inärheten, kolla där isåfall, annars kan du kolla på blocket, där finns säkert nån som har garageförsäljning eller nåt smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

41 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
finns det någon skrot inärheten, kolla där isåfall, annars kan du kolla på blocket, där finns säkert nån som har garageförsäljning eller nåt smile

najs tack för tipsen wink

41 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
igår så fick jag bort avgassystemet.....fick ta bort hela alltet var för jobbigt att ligga under bilen och dra och kränga tongue så nu ligger hela systemet i vid sidan om tongue tanken var ju att man bara skulle tagit dän flexiröret....men icke... sen testade vi varvstopps soundet på galanten tongue den går till 6.500 rätt lagom .... bilder kommer.........

41 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
tror inte att jag behöver köpa nytt flexirör tror mer på att lappa & svetsa & sen avgaspasta & bandage smile ...
Senast redigerat av PraktikantDvL (16 juni 2008)

41 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
idag gick det inget vidare... hade sönder en ringnyckel nr12 tongue var lite för våldsam..... hade behövt lite 5-56 som jag hittade när jag gett upp för kvällen..... så om jag orkar imorgon efter sommarjobet så ska jag hitta mig en hållbar 12ans nyckel o skruva loss lite mer från motorrummet...lossade några bultar iaf på generatorfestet och servostyrningsgrejjen... finns hopp om att jag klarar av det ser det inte som omöjligt iaf tongue trotts det trånga utrymmet... ! ... blev erbjuden en ny ljuddämpare idag och jag sa inte nej tack utan ja tack big_smile ett 3" så får hitta på ngn sorts övergång tongue ....

41 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
igår så lagades avgassystemet.... flexirörsbiten med provisorisk svetsning och en ny vattenpump beställdes.. gick på 800 kr billigare med rabbatten...annars hade det kostat 980 kr på mekonomen big_smile  bör köpa en ny kamremskåpa eller laga den för jag var lite för våldsam när jag skulle ha bort den ... vattenpumpen var så sleten att det glappet som var där kunde lika gärna varit en sked i en gröttallrik....

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 juni 2008
Bilder bilder!
Verkar intressant men inte roligt att läsa en massa text utan BILDER wink
Mvh Kim

41 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Bilder bilder!
Verkar intressant men inte roligt att läsa en massa text utan BILDER wink
Mvh Kim

jag ska lägga in bilderna så fort jag har ork tongue har börjat sommarjobba men ska in med mer bilder wink hehe nu sitter vattenpumpen på platts o den går fin fint big_smile bara dit med slutdemparen och laga läckan på vattenslangen från kylaren..."kapa o sätta dit igen blev ett litet hål av någon anledning tongue"

41 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
har lagt upp lite nyare bilder nu, har satt dit ny kylare efter att den gamla exploderade.....kopplat in billjud, och gjort lite annat småfix...men mycket kvar innan besiktningen svetsa fast ljuddemparen skruvafast skyddsplasten till under fronten, få liv i bilen...mysko är att jag har haft den igång så pass mycket o sen efter en snabb uppvarvning o snabbt släppt på gasen så dog den o jag har inte fått liv i den mer efter det... sad är ca 17 liter soppa i nu .... så tror det är att stiften är dåliga eller blöta...så ska kolla om det kommer gnista imorgon söndag....kolla bilderna finns på press... wink ha en bra dag o kom gärna med tiips o ideer wink MVH praktiss

41 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
skit med ingen gnista troligtvis fel på fördelaren eller ngt annat kabel skit vet inte vad jag ska göra ... någon som har ngn ide eller tips ?

41 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
ingen gnista o blöta bensin luktande stift......... fördelarhuset o rotorn rengjord och det var en del erj o skit där ..... rengjort och sprayat med 5-56 men inget liv i bilen ....ska kanske få en kompis som jobbar på verkstad att komma o kolla på det lilla problemet...... någon som har eller haft en galant med problem med kablar o skit med tändningsproblemet? ngn som vet om det finns ngn säkring o vart den sitter ? ha en bra dag mvh praktiss...

41 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
så nu sitter ny rotor o nytt fördelar lock på plats men fortfarande ingen gnista fram till stiften.... soppa kommer fram...

testade stiften i en kompis tändhatt o det kommer fin fina gnistor från stiften...vet inte vad det kan vara för fel ska kolla tändkablarna nu ikväll på en annan bil så får se om det är de som det är fel på eller vad det kan vara hmm
ngn som har förslag på hur jag kan få reda på vad det kan vara för fel om det inte är tändkablarna?

Sök