2318
Sök

740tic som blivit tröt.

133 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Har en 740tic som inte går som den ska. Den har tappat 0,4bar på några veckor. Jag har kollat alla ic slangar och hittar inget läckage. Men blir nog att byta dom iaf. Är de nån som vet vad de kan va om de inte är läckage??

1 196 Inlägg
25 september 2008
vacumslangarna kolla dom

133 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
har kollat alla slangar som finns, nån måste ju läcka men vilken. tips på hur man läck söker hade inte skadat. jag har kört med startgas, finns de nåt mer bra sätt??

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
25 september 2008
hur mycket laddar du ? för laddar du över ett bar så kan det va intercoolern som läcker å det är möjligt att den bara läcker vid ladd tryck smile så va det på min i alla fall:) det är inte westgate som har blivit slapp då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

67 Inlägg
25 september 2008
Byt ut slangarna så är du säker på att ingen av dom läcker,
Om du har en MV så kolla den

133 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
turboforssen skrev:
hur mycket laddar du ? för laddar du över ett bar så kan det va intercoolern som läcker å det är möjligt att den bara läcker vid ladd tryck smile så va det på min i alla fall:) det är inte westgate som har blivit slapp då?

hur kollar man ic:n lättast då, plocka ner den och tryckluft?? har inte kollat westgaten än, får göra de i helgen.

133 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Taggo1 skrev:

MV??=S

3 354 Inlägg
25 september 2008
magnet ventilen

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Refined
1 770 Inlägg
25 september 2008
kör tryckluft ifrån första tryckslangen på turbon, på så sätt testar du hela systemet på samma sak. Oslagbart sätt att kolla läkage smile

Almännt tokig
481 Inlägg
25 september 2008
Wernering skrev:
Taggo1 skrev:

MV??=S

som någon sa kan det vara westgaten som blivigt trött. min gamla slutade ladda helt pga wg:n då membranet brann upp.

annars ic eller slangar.

Inline sixes ist sie scheisse.......

133 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
ok, jag å göra i helgen iaf:) tack för tipsen.

Sök