3678
Sök

Volvo 850 sladden mellan slutsteget och batterit

66 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Tjenare

håller på att koppla in slutsteget med den nya steron. Hade otur att få fel adapter från biltema men det ska jag köpa nytt men håller på dra allting, hur ska jag dra igenom kabeln inifråm ut till batterit?

Samt går den att förlänga? ifall inte går det att köpa den lös fast längre

vh Bsf

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
25 september 2008
alltså strömkabeln? den kan du dra ut/in på passagerarsidan, finns hål där för kupevärmare.. dock är det lättare att ta den utifrån då det är en hel del grejer under handsfacket

2slow

Trucker
1 220 Inlägg
25 september 2008
annars så kan man ju dra strömkabeln genom säkringsboxen och ner under ratten! jag dtog min där och det funka skit bra, läste det på 85x70 forumet! big_smile

Vissa är bara bättre än andra!

Whitetrash
589 Inlägg
25 september 2008
Jag föredrar att ha den genom säkringsdosan, krävs dock lyfter av HELA toppkåpan och att man borrar ett litet hål i plasten.

Eller äh det krävs inte alls det, men jag har gjort så.
Senast redigerat av __Marcus (25 september 2008)

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 september 2008
Du har en slang vid ABS-pumpen i motorrummet (ser ut som en räfflad plastslang med 3 "toppar" på), du kommer att veta vad jag menar när du ser den.

Ta av toppen.

För in kabeln.

smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

157 Inlägg
25 september 2008
du har ju ett färdigt hål i torpedväggen, lite svårt att hitta men det finns där

66 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Okej antligen genom kupen, eller säkringarna
kan man förlänga?

Trucker
1 220 Inlägg
25 september 2008
vart sitter de?? har kollat på min när jag drog strömkabeln och jag såg då inget! så du få mycket gärna ta en bild på denna genomföring fredriko666!

Vissa är bara bättre än andra!

66 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
tvr
jag har en sådan genomföring iallfallL!

tack alla för snabba svar (Y)

Whitetrash
589 Inlägg
25 september 2008
bsf skrev:
Okej antligen genom kupen, eller säkringarna
kan man förlänga?

Jag tycker inte du ska skarva kablarna, Jobbar som truckmekaniker och på just eltruckarna används en del 10-70 mm2 kabel, då är det nästan ett brott att skarva kablarna pga spänningsfall och dålig kontakt.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

21 761 Inlägg
25 september 2008
bsf skrev:
håller på att koppla in slutsteget med den nya steron. Hade otur att få fel adapter från biltema men det ska jag köpa nytt men håller på dra allting, hur ska jag dra igenom kabeln inifråm ut till batterit?

Samt går den att förlänga? ifall inte går det att köpa den lös fast längre

Vilken kabel menar du, stegets eller stereons strömkabel?

Eftersom du skriver att adaptern var felaktig så tolkar jag det som att du menar stereons strömkabel nämligen, men jag kanske missförstår. smile

stahre
25 september 2008
om du kollar snett ner bakom batteriet har du en slang som sticker ut en liten bit, eller om du tar bort väggen vid pedalhuset kan du också se det. på min 95a är det så varje fall...
mvh

43 Inlägg
26 september 2008
drog min från motrorummet på förarsidan ner i vänster fram skärm vid säkringarna närmast dörren. mot dörren sen in i bilen och i mattan på sidan, sen ner i listerna vid dörrkarmen sen vidare bak via baksättet och in i steget:)

Sök