2842
Sök

kopplingsbyte s60-01 samt allmän överhalning av motorn?

136 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Ska byta koppling och tänkte lyfta motorn, tänkte då passa på att kolla över motorn, det jag funderar på att göra är att kanske plana toppen en 10a lr 20 för att få lite bättre komprission samt kanske byta kolvringarna om dom är slitna. Är det "overkill" att göra det? vill gärna ha tips på vad som kan vara bra att kolla över. bilen kommer inte vinterköras så jag har gott om tid. tack på förhand.

$$$

50 Inlägg
27 september 2008
Om jag var dig så skulle jag nöja mig med att låta motorn sitta kvar å bara byta kopplingen. kolvringarna finns ju ingen anledning att byta om du inte märkt att bilen drar olja eller läcker komp. Å du har ju en turbo bil så det finns väl enklare grejjer att göra än att plana toppen för å få lite bättre prestanda, om jag inte minns fel så brukar väl folk snarare sänka kompressionen vid trimning just för att dra ner på påfrestningarna på kolvar å stakar...byt kopplingen du å näj dig med det, kolla på chip å grejjer istället, större turbo,ic o.s.v

136 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Hej, tack för svaret. Jag har BSR steg 3 redan men vill ha lite mer så undrar vad man ska byta eller göra för att gå steget längre? Om man byter turbo och IC så vad behöver man mer byta? Spridare? Bränsle trycks regulator? Hur stor turbo kan man ha utan att byta kolvar och stakar?

$$$

Sök