3824
Sök

Nytt tändnings lås hur ska jag få tag på nyckeln lr byta instatsen?

305 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
så nu undrar jag hur jag ska få tag på nyckeln lr hur jag ska göra för att kunna änvända det låset. och varför jag gör på det sätta är för att jag har bytt till 960 inredning och måste ha 960 ratstången då . osv och i den sitter ett lås som jag inte har nyckel till,.. Mvh: Adam G

284 Inlägg
26 september 2008
då kan du nog få problem att få ut den också.  tror att du måste ha nyckeln i låset för att kunna föra ut låskolven. har du tur så kan låsbläck/pinnarna vara i mässing  då du kanske med lite tur kan vålda ut den med en slaghammare

4 506 Inlägg
26 september 2008
ziderbeat skrev:
då kan du nog få problem att få ut den också.  tror att du måste ha nyckeln i låset för att kunna föra ut låskolven. har du tur så kan låsbläck/pinnarna vara i mässing  då du kanske med lite tur kan vålda ut den med en slaghammare

Ja eller så får han byta hela låskolven+huset.

Kan du andas kan du dö.

305 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
okey sitter som lås pinnar på utsidan. ska man slå ut dom lr? dom ser ut att vara i mesing.

4 506 Inlägg
26 september 2008
Gillberg skrev:
okey sitter som lås pinnar på utsidan. ska man slå ut dom lr? dom ser ut att vara i mesing.

Du tar en vass flat mejsel, eller så tar du en huggmejsel (Då får du va lite mer försiktig)
Och så får du jacka "knopparna" låsbultarna som du redan har hittat, så de chokas ur
så kan du skruva ut dem antingen via att fortsätta med mejsel, Eller ta en bult-tång
al.t en annan bra greppande tång.

Sedan är det bara att åka till Volvo o köpa nya sådana, Sammt ett tänningslås.
Eller om du köper låset på skroten vilket högst troligt är billigare roll ..

Lycka till!
Skriv om du får ngra mer problem eller undrar ngt mer, Jag tittar in lite då & då.

Vh Wallis
Senast redigerat av _Wallis_ (26 september 2008)

Kan du andas kan du dö.

305 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
okey då vet jag men jag tänkte flytta lås satsen från 740 till 960 hoppas det går ska försöka få isär det där sen.. ska jag slå ut lås bultarna lr skruva ut dom?

4 506 Inlägg
28 september 2008
Det gör du som du vill. Det som funkar bässt.
Du måste ju börja med att jacka&choka iafa
så du får loss dem.

Kan du andas kan du dö.

Sök