2504
Sök

Eco Wash

90 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tjena,

Vad tycker och tänker ni om dessa car-wash, eco-wash, gör-det-själv och allt vad de heter..

Vad tror ni om produkterna? Hur mår lacken efter några sådana tvättar? Är det prisvärt?
Fler funderingar?

//M

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 september 2008
det är väl inge fel på dom , men skulle nog se till att borsten är helt ren innan jag sätter den på en fin lack:)
annars är det ju bara att ta med en svamp:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

JapsRacer!
198 Inlägg
29 september 2008
skulle vara bra med någon som klarar upp alla dåliga rykten det finns om dessa! smile

dARKiE
5 031 Inlägg
29 september 2008
Rekommenderar verkligen inte dem, använde Miljötvätten med borste (gör det själv) doppade och drog av ev skit på borsten på kanten av "spannen" ifall att någon hade tappat den på marken.

Ändå efter tvätten så såg bilen förjävlig ut, repor överallt (svart bil mercan)
Kan rekommendera det till ljusa bilar, men dem som vill ha en repfri mörk bil. Gör det själv med svamp..
Senast redigerat av Darkie (29 september 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
29 september 2008
ja tvätta igår på eco wash i växjö, ja tvättar inte me deras borste utan ja tar med en hink o svamp.
deras tvätt är utomhus och är öppet dygnet runt, och det är skitbra.
det finns skitmånga program att välja mellan. ja kör först högtryck me kallt vatten, sen har dom avkalkat varmt vatten med tvättmedel, då passar ja på att fylla hinken med det, kör med det ett par minuter och tar bort det mesta med det, sen tar ja me svampen över hela bilen. Och sköljer sen av med deras Osmose behandlade vatten som dom säger gör att man inte behöver torka bilen då vattnet är så rent att det bara rinner av bilen och även om det är soligt ute och det torkar så blir det inte märken av vattnet för att det är kalkfritt. men jag torkar min iaf för det fastnar ju skit o damm i vattendropparna o sen när det torkar så blir det ju fläckar av det....
men för att komma till punkt så tycker jag att det e skitbra men ja skulle aldrig använt deras borste hur ren den nu än ser ut.. jag använder inte ens min egna svamp 2 gånger..

Inspiration comes standard

dARKiE
5 031 Inlägg
29 september 2008
Edvinoo skrev:
ja tvätta igår på eco wash i växjö, ja tvättar inte me deras borste utan ja tar med en hink o svamp.
deras tvätt är utomhus och är öppet dygnet runt, och det är skitbra.
det finns skitmånga program att välja mellan. ja kör först högtryck me kallt vatten, sen har dom avkalkat varmt vatten med tvättmedel, då passar ja på att fylla hinken med det, kör med det ett par minuter och tar bort det mesta med det, sen tar ja me svampen över hela bilen. Och sköljer sen av med deras Osmose behandlade vatten som dom säger gör att man inte behöver torka bilen då vattnet är så rent att det bara rinner av bilen och även om det är soligt ute och det torkar så blir det inte märken av vattnet för att det är kalkfritt. men jag torkar min iaf för det fastnar ju skit o damm i vattendropparna o sen när det torkar så blir det ju fläckar av det....
men för att komma till punkt så tycker jag att det e skitbra men ja skulle aldrig använt deras borste hur ren den nu än ser ut.. jag använder inte ens min egna svamp 2 gånger..

Håller med där, gör samma nu. Blev dock ertappad av gubben som har hand om anläggningen och han började skälla ut mig om att man inte fick ha egen svamp och saker med sig. "TITTA PÅ BILDEN" skrek han och pekade på förbjudet skylt. Så nu tvättar man sent på kvällarna, dock har han satt upp kameror också men orka bry sig. Betalar liksom samma för att endast använda högtrycken och han sparar på borsten haha wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

90 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tråkigt nog verkar det ju inte finnas något ställe där de endast tillahandahåller en slang med vatten. Så det är värdelöst för oss som bor i lägenhet eller inte har tillgång till detta hemma.

Högtryck har jag hört att man ska akta sig för, att lacken tar skada av trycket.

Att ta med sig egen hink o svamp o fylla den är ingen dum idé.

//M

Sök