2852
Sök

var man kan dra returen från turbon???

91 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
har nyss satt på en turbo på min sierra och undrar om det finns någon som har turbo konveterat förut? finns det någon lösning för att få returen från turbon in i olje tråget?? är ju så tunt material så man kan ju inte gänga eller något liknande eller finns det något annat ställe man kan få in den på? någon som har en bra lösning på deta?? är väldigt tacksam för alla svar och tips!!

Mvh Don't touch my car!!

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se

214 Inlägg
6 april 2006
_-gniraz-_ skrev:
har nyss satt på en turbo på min sierra och undrar om det finns någon som har turbo konveterat förut? finns det någon lösning för att få returen från turbon in i olje tråget?? är ju så tunt material så man kan ju inte gänga eller något liknande eller finns det något annat ställe man kan få in den på? någon som har en bra lösning på deta?? är väldigt tacksam för alla svar och tips!!

Mvh Don't touch my car!!

Bort med oljetråget och svetsa dit en rörstump.

Mr
267 Inlägg
6 april 2006
Skulle du kunna lägga upp lite info o bilder på turbokonverteringen?
Är jäkligt intresserad i hur det ser ut!!

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

91 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
Jo men skulle vilja slipa det men kanske blir ett måste om man inte hitta på något klurigt..

Don't touch my car

900 Power skrev:
_-gniraz-_ skrev:

Mvh Don't touch my car!!

Bort med oljetråget och svetsa dit en rörstump.

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se

91 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
vet ej har bara filmkamra för tillfället och kamran på den är kas..

Don't touch my car

Lunnajs skrev:
Skulle du kunna lägga upp lite info o bilder på turbokonverteringen?
Är jäkligt intresserad i hur det ser ut!!

201 6.77 174blås
402 10.53 213blås
nocontrol.se

Avstängd
70 Inlägg
29 april 2006
_-gniraz-_ skrev:

Mvh Don't touch my car!!

om du kollar lägnst ner på locket på samma sida som avasportarna kommer ut. så sitter de en liten plugg de e bara och dra ur den så har du ett returhål färdigt från ford. kommer inte i håg mm men ja tror de e m14 eller m12..
Senast redigerat av lagerknack (29 april 2006)

gör som ford köp volvo

517 Inlägg
29 april 2006
http://www.fmcs.nu/forum/attachment.php?attachmentid=87 <-- turbokonerteringsguide till pinto

20 Inlägg
30 april 2006
Finns det inga olje rör/slangar någon stans?i så fall kan då ju borra hål och svetsa fast en mutter eller en rör bit på det i så fall.

Lycka till

Full Gas Spar Tid
www.streetfun.se

Avstängd
35 Inlägg
2 maj 2006
Jag har turbo koventerat min scorpio å jag har tagit ut returen på pluggen nere på blocket längst ner på blocket neranför grenröret. den sitter längst ner längst in mot svänghjulet till om du förstår...

Powerd By Ford scorpio -95

274 Inlägg
2 maj 2006
gå in på www.skogenracing.com  där har dom ett gäng sierror dom har konverterat

fyllo

Sök