3178
Sök

Förstabil i 35-45kkr klassen. Golf eller Audi

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 september 2008
Karusell skrev:
Hej! Om man nu skulle köpa en Golf 3 GTI, vad skiljer mellan 8v och 16v förutom antal ventiler? Är de samma hästkrafter och vridmoment? Vad finns det för trim till dom motorerna? Sugmotorer går ju inte att trimma så lätt men finns det nått?

Enklaste sättet att förklara.
Mer ventiler = Mer häst.
Dock så går 8 ventilarn Bättre på låga varv!
16 ventilarn går bättre än 8 ventilarn på höga varv!
Nu har du lite hymm om det i alla fall.
Dock hade jag valt Audi´n alla gånger om! Hade inte ens fundrat!
Varför?  Audi = Bra komfort, Går bra me lite chip & avgasbyte , Allmänt snygg kaross!
Nackdelar= I princip hela framvagnen suger! Men sköter du det så sköter resten av sig själv smile
Golf= Fördelar, Väger mindre än audin , Finns det något mer big_smile ??
Audi är ju Pappa till Volkswagen wink
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (29 september 2008)

C H E V R O L E T <3

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 september 2008
Har du öht tänkt på försäkringar, driftkostnader osv? Jag skulle gå ned till ca 20 000 och ha lite till övers när någonting går åt skogen. Både Saab och Volvo har fina bilar för dom pengarna samt med betydligt mycket mer reservdelar.

Vilka egenskaper söker du i bilen?

Rock'n Roll

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 september 2008
Det är främre länkarmarna som är klena på a4orna upp till 97, dom var slut på min svarta men jag köpte ett nytt kitt som var förstärkt för 3500kr. Så det är inte så dyrt som ni tror.
Du kan få en ganska fin A4 turbo quattro för pengarna du vill lägga, ingen idé att fundera tycker jag. Och ja, A4an är min förstabil, förstår inte varför folk säger att dom är dåliga förstabilar.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök