2488
Sök

745 skum bränslepump

36 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Hejsan
Har nyligen fått ett mycket skumt problem med min 745:a 91:a med automat låda.
Kan direkt nämna att det är modellen med regina system, dvs endast en pump i tanken.
Bilen har alltid startar direkt osv tidigare men en morgon så vägrade den. Visade sig att bensinpumpen inte gick igång. Men senare på dagen försökte jag igen och då startade bilen plötsligt.
Alltså bensin pumpen vill bara gå igång ibland när jag vrider på nyckeln och när jag väl fått igång motorn så går den utan problem, aldrig stannat under färd.
Relät klickar fint och inga kablar som glappar eller nått.
Men däremot har jag hört att man skall ha en jordkabel från tankarmaturen till chassit, vilket inte jag har.

Så vad tror ni är problemet?
Är pumpen kass? Saknas det en jordkabel eller är det nått annat som kan spöka?
Lite tressigt eftersom jag måste fixa den i morn.

blacken
29 september 2008
Skulle kunna vara glapp i kretskortet på b-pumpreläet. (lödningar/en på kretskortet)
Eller impulsgivaren för bränslepump är lite dålig..
Senast redigerat av blacken (29 september 2008)

36 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
okej är det vanligt att lödningar släppet på kretskortet till b-pumpreläet.
inpulsgivaren vart sitter den?

Herr
285 Inlägg
30 september 2008
ja. "Standardfel"

36 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
okej,  hur gör jag lättast för att ta ut kretskortet och kontrolera det då? Måste  jag riva hela mitt konsollen eller kan jag dra ut kortet när jag endast demonterat askkoppen?

Herr
285 Inlägg
30 september 2008
Du byter hela relät. Plocka ut askkoppen. bakom säkringarna.

36 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
aha nu missuppfattade jag det hela.  trodde du/ni menade "kretskortet" hela reälet sitter på.  själva relälet är självklart kontrollerat, inga dåliga lödningar och det klickar så reläet är inte problemet.

21 761 Inlägg
30 september 2008
Även fast det klickar så kan lödningarna vara dåliga. Jag har fixat lödningarna i pumprelät till min 240 med B230E (grönt relä) och då var det själva huvudplusens lödningar som glappade, dvs reläspolen fungerade ändå. smile

Sök