3294
Sök

luftmassemätaren + tickningar bmw 320

265 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Det är så att min BMW 320ik tickar, hört att det är ett vanligt problem ? Vad ska man göra åt det ?..
Sedan är det så att den går så jävla dåligt på tomgången, den hoppar upp och ner i varven. Och när jag drar ur kabeln till luftmassemätaren så går den som en klocka på tomgången och direkt när jag stoppar i kabeln så hoppar den på tomgången. Vad kan det vara för fel på massemätaren? Eller är det kanske något annat enkelt?.. Tips och hjälp tack smile

Pop it like Popps

1 036 Inlägg
1 oktober 2008
går bilen bättre om du kopplar bort luftmassemätaren, så är den kaputt .. bara fixa en ny

267 Inlägg
1 oktober 2008
om du tar loss luftmassemätarn o kollar in i den med en stark lampa s¨å ser du om den e sönder. det ligger ett tråd där inne, som på vissa säkringar. E den av så e den kass.   jag hade samma problem med en annan bil, va bara en vaccum slang som läkte

rostskyddsmålare

16 Inlägg
1 oktober 2008
Är det inte en luftmängdsmätare på den och justera ventilspelet kan du ju prova de ska va 0.25mm på in och avgas när den e kall ja har gjort de 2 gånger nu på min men den tickar ännu för kammen e sliten

265 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Mange__ skrev:
går bilen bättre om du kopplar bort luftmassemätaren, så är den kaputt .. bara fixa en ny

bara det enkla felet`?

Pop it like Popps

Sök