2064
Sök

turbon laddar till och från,ngn som kan veta varför?

13 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#1
hej.
Har en saab 9000 aero som ja börjat klångra med laddningen på turbon nu på senaste, den laddar
ibland fullt och ibland halvt,har ingen anning om vad detta beror på och det är jävligt ireterande.
kan detta vara själva turbon som behöver bytas eller vad kan felet vara?

1 585 Inlägg
29 september 2008
#2
Kan kanske va magnetventilen som är kass också. Eller att någon slang är sönder. Är inte så kunnig inom det här men har läst om folk som haft ungefär samma problem:P

7 274 Inlägg
29 september 2008
#3
Börja med att kolla vakumslangarna.
I annat fall kan du prova byta ut magnetventilen.

Vet inte ifall DI kasetten kan ge såna där symptom men den brukar också kunna gå sönder.


13 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#4
Brains88 skrev:
Börja med att kolla vakumslangarna.
I annat fall kan du prova byta ut magnetventilen.

Vet inte ifall DI kasetten kan ge såna där symptom men den brukar också kunna gå sönder.
jag bytte ju vakumslangarna förra veckan ifs, så kan väll vara det, men hur kolla man upp om detta
är felet då? får ursäkta min okunnighet

18 Inlägg
29 september 2008
#5
kan hända att WG fjädern behöver bytas. dom kan ta lite stryk emellan åt.. hur e det när du kjör, laddar den fullt hela tiden eller först fullt å sen sjunker det då varven ökar?

Stolpskott Racing

13 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#6
sphinxus skrev:
kan hända att WG fjädern behöver bytas. dom kan ta lite stryk emellan åt.. hur e det när du kjör, laddar den fullt hela tiden eller först fullt å sen sjunker det då varven ökar?
exakt,i början så laddar den fullt sen sjunker det. Tror du att du vet varför?

741 Inlägg
29 september 2008
#7
Har exakt likadana problem (ibland) med min, och det är för att kolvringen/oljeringen är dålig i 1ans cylinder på bilen min så han drar ned laddet automatiskt..

Deppigt och dyrt.. Troligtivs har du inte sådan otur som jag!

13 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#8
Joo skrev:
Har exakt likadana problem (ibland) med min, och det är för att kolvringen/oljeringen är dålig i 1ans cylinder på bilen min så han drar ned laddet automatiskt..

Deppigt och dyrt.. Troligtivs har du inte sådan otur som jag!
det kommer man ju säkert ha bara för det, får ta och lämna in den nån gång i veckan och kika över det hela.
får väll vara med på att punga upp lite stålar, men vad gör man inte för sin älskling:)

13 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#9
en sista bara, om ja köper magnetventil så är det tryckluft magnetventil antar ja?


Sök