Du kommer vinna effekt och respons om du bygger ett riktigt extrakrorrör. Du vill kanske inte plocka så mycket men du kommer känna skillnad. Bygg riktigt från början istället för kassa rysslösningar, du kommer gilla resultatet
Impulserna kommer att "kroka", och då får motorn jobba mot sig själv, alltså det blir inte lika lätt för den att pressa ut avgaserna. Helst inga skarpa viklar på rören.
Bygg med böjar. Låt det ta sin tid o se att det var värt det sen på slutet.. med den lösningen du hade planer på nu så kommer du få ett j*vla mottryck som motorn kommer få jobba med o det vill du nog ej.. men många har väl fungerande turbomotorer med liknande grenrör. Går en del snabba hondor med liknande lösning om inte sämre. ha det bra. //Calle
Jag skulle ha gjort det ordentligt från början och bygga så alla rör tar lika "lång" tid för avgaserna att nå turbon. alltså bygga med böjar och f*n vet hans moster.
okej men kollar man på 2l 16v turbo grerör så är dom ju byggda på nästan samma sätt föruton att turbom sitter under och längre bak men då vette fan om jag får plats med turbo medell stor?
Visst är dom det, men Volvos org. turbo grenrör är väl inte dom häftigaste sett ur flödessynpunkt. Det går men det är inte optimalt.