pratar du om moppe,cross eller vadå? om du pratar om reedventiler till dessa två fordon så ska du inte böja ut dom.. den kommer att bli mer svårtstartad och gå sämre.. skaffa istället ett par styvare reeds,då kommer den att bli piggare..
Det är till tävlingsbåten. Vill ha fakta inga påståenden som är tagna ur det blå.
kan inget om båtar..du kunde ju sagt direkt vad det gällde så hade du kanske fått hjälp.. jag tänker iallafall inte hjälpa dig mer om det ska vara på det viset
Stoppen finns där av en anledning! Böjer du för mycket kan man istället få membran att nästan börja fladdra. Byt till styvare membran istället som maximus skrev. Ger skillnad över hela registret.
Har gjorts tester på att bocka ut stoppen vet jag, endast medfört sämre effekt..
För styva membran och leda till nedsatt effekt också, beroende på vilken motorkonfiguration vi pratar om. Allt måste klaffa i ett förhållande för att det ska bli bra och det är möjligt att det membranet som sitter där är hyffsat optimalt för motorn i övrigt.
ingen här kan tala om för dig , då ingen vet den ävriga karaktären på din maskin, antar att det är 2takt? Isånnafall så kan du pma mig så ska ja ge dig en hel del nyttig information