4216
Sök

Bränd talspole RE Audio, omkoningssats?

Mekaniker
212 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan, har nu på nått vis lyckats bränna en talspole på min RE Audio SX 15D2.
En av mina frågor är om ni vet någonstans där man kan få tag på en omkoningssats till dessa och om en normal person klarar av att kona om den själv, vet att det kan vara väldigt svårt att få de bra på vissa basar.
Ni som undrar hur jag lyckades kan jag säga att jag inte riktigt vet varför, har drivit de på ett kicker sx 1250.1 så de är ju inget skit steg precis och ström har de funnits så de blir nästan över osv.

Finns även ett till alternativ och det är att byta upp sig.
Funderar på kanske en RE Audio XXX15 eller en DD 9515, om ni har några jämförelser till dessa två "bestar" får ni gärna dela med er.
Om det blir byte till någon av dessa så blir det nog att driva på två st Mutant MT1500.1 då jag har ett här hemma och då köper ett till. Strömdelen anpassas efter prylarna som ska in.
Används för att spela mest djupbas men även ibland lite "discodunk" och sakerna ska in i en V70N tidsnog.

Som sammanfattning så undrar jag om det finns omkoningssatser till nämnd bas och vad ni tror om RE XXX15/DD9515, även om ni vet nån annan brutal bas för runt 10000-14000 och om så måste, något annat steg för ca 10000 om två Mutant MT 1500.1 blir olämpligt till detta.

MVH/Pontus

Mr Kock =)
199 Inlägg
2 oktober 2008
RE AUdio har omkoningssatser till serierna SE och uppåt, så svar: JA ..smile

RE XXX... Jaaaa, ENORM o grym bas=)  Vad ska man säga..tongue

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

497 Inlägg
2 oktober 2008
man tycker den basen ska tåla den effekten utan problem har den fått oren singal dist ifrån steget för hög gain,felberäknad låda?
Senast redigerat av Audi-powah (2 oktober 2008)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
2 oktober 2008
Audi-powah skrev:
man tycker den basen ska tåla den effekten utan problem har den fått oren singal dist ifrån steget för hög gain,felberäknad låda?

Kan vara nåt, inget eller allt av det du säger.

Svårt att säga i efterhand, man behöver veta mer om installationen, lådan, signalkällan, gainet, strömmen, etc etc

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 911 Inlägg
2 oktober 2008
Grillat en SX15 vi också på ett hifonics colossus, o då sades det att det fanns omkoningssatser iaf så det finns nog fortfarande.

Mekaniker
212 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Får försöka jaga reda på en ny kon, om priset blir för högt på det så byter jag nog saker på en gång, mest troligt till en RE XXX 15 och skaffar ett till mutant MT1500.1, tror ni det skulle funka ihop?
Tror inte problemet var en oren signal / dist då gainen står väldigt lågt och kommer från en Pioneer DEH-UB7000P med trippelskärmad signalkabel, absolut ingen basboost eller annat skit på heller och lådan är beräknad av calle på carbonize och väldigt välgjord. Fick nog kanske ett måndags exemplar på basen, den får nog hamna på trofé hyllan om jag inte hittar någon ny kon till bra pris.

tokfrans
982 Inlägg
3 oktober 2008
finns koner till SX basarna smile jag har konat om 2st bara för att byta spolar tongue

Mekaniker
212 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
k1mm0 skrev:
finns koner till SX basarna smile jag har konat om 2st bara för att byta spolar tongue

Okej de låter ju bra:) Vars finns dom att få tag i? Vad får du ge för en sats, och kan man kona om dom själv?

tokfrans
982 Inlägg
3 oktober 2008
går ej att kona om själv. men satserna får du tag på hos calle på carbonize (genralagenten för RE) smile

Mekaniker
212 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
k1mm0 skrev:
går ej att kona om själv. men satserna får du tag på hos calle på carbonize (genralagenten för RE) smile

Har pratat med Calle nu och han säger att det är möjligt att kona om dom själv;)

Sök