2342
Sök

Luftfilterbyte Merca 190

116 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Jag är ju knappast någon hyper på att fixa till bilar..
Men hur f*n ska jag gå till väga när jag vill sätta i ett sportluftsfilter i min bil ? Motorn och hela skiten är original och det ser ju ganska mongo ut faktist.. någon som har några förslag ?wink

Att tänka innan man talar, är att torka sig i röven innan man skiter!

74 Inlägg
7 oktober 2008
fju inte direkt nå färdig kit å köp till din motor så du får nog tänka lite göra så de passar och så inte filtret drar in varmluft från motorutrymmet då varmluft försämrar kapaciteten i motorn

Large Cap
1 816 Inlägg
7 oktober 2008
Bara att montera ett öppet filter sen fixar du avskärmning till det så att den inte drar i sig för mycket varmluft från motorn.

Miklen
7 oktober 2008
Westergren skrev:
Bara att montera ett öppet filter sen fixar du avskärmning till det så att den inte drar i sig för mycket varmluft från motorn.

Har du tittat hur d ser ut i en 190 motor nån gång tongue

Ja gjorde så på min gamla att ja gjorde en liten burk ovanpå spjället som ja drog in en slang i sen hamna sportfiltret fram nånstans.. smile

310 Inlägg
7 oktober 2008
Tror att luft anslutningen till Kjet äcklet är av samma diameter som förgasarna på b23a/230a så ta hela luftröret därifrån och bara smacka på luftfiltret i andra ändan.

116 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
okej snitsigt smile men idag fick jag ett värre problem, som bevisar att man inte ska köra merca.. trycker jag ner kopplingen typ 3-4cm (om ens det) så sticker hela pedalen iväg ner i botten och stannar där.. ringde till bilfirma och den idioten jag pratade med sa att jag skulle få pynta MINST 12 lök.. låter lite mkt för en sån sak.. så frågan är hur jag ska göra..

274 Inlägg
7 oktober 2008
sälj skiten och köp popcorn för pengarna!big_smile

116 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
jo det är nog fan det enda rätta

310 Inlägg
7 oktober 2008
mitt tips är ju att strunta i öppet luftfilter..
satsa på att göra bilen clean istället..  beställ klarglas, nya bakljus osv

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

116 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
jo får nog nästan göra det och köpa volvo.. den skiten har ju reservdelar t o m på ica så det funktionerar nog skarru se

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
7 oktober 2008
det där med kopplingen är nog kopplings cylindern som gått. så byt den och lufta kopplingen sedan. är samma vätska som bromsvätskan. sitter en nippel som du luftar ur också

-den satt som en fläskläpp-

274 Inlägg
7 oktober 2008
Daaahlqwist skrev:
jo får nog nästan göra det och köpa volvo.. den skiten har ju reservdelar t o m på ica så det funktionerar nog skarru se

hahah  hörde att om man beställer pizza på fanna köket så får men valfri resevdel  till volvo!

Sök