3341
Sök

lämna iväg bilen för ljud uppgradering men vad kan det kosta och vilket företag är bäst?

2 600 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
ja tycket att mds borde kunna mera men det vart ju inte så. men får bygga själv måste bara ta reda på om det orginala slusteget klara av en ny stereo som jag har hört lite olika på en dels säger att det fungera en del säger att det blir fel tongue nån som kan ge ett svar på om det funkar me ny stereo borde gå tycker jag:P men vill gärna veta .

gör som jag kör gubba racer=)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 oktober 2008
Självklart går det att bygga i en 9-5a!! Det går ju beviserligen i en 9-3a, är lite krångligare än i andra äldre bilar kanske men nog går det allt. smile 9-5an är ju då helt klart enklare i och med att det finns en adapter att koppla in på stereon för att få ut en lågnivåutgång. Annars så går det även att byta ut hela huvudenheten i dom också, bara att skippa originalsteget och köra på. Men en enkel lösning är ju annars att bara köra på en adapter på originalstereon, på med lite steg och andra högtalare. De kommer räcka långt. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 600 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
alltid bra me slutsteg smile så man inte vill skippa orginala slusteget skulle det funka då:P ? där imot så fanns det en sådan här skulle den funka att koppla in i stereon? så får man ut lågnivå? http://www.mds.se/?artnr=PC3-13 om jag nu ha en sådan ingång på stereon tongue

1 631 Inlägg
7 oktober 2008
klimpan skrev:
ja tycket att mds borde kunna mera men det vart ju inte så. men får bygga själv måste bara ta reda på om det orginala slusteget klara av en ny stereo som jag har hört lite olika på en dels säger att det fungera en del säger att det blir fel tongue nån som kan ge ett svar på om det funkar me ny stereo borde gå tycker jag:P men vill gärna veta .

Ska du uppgradera till över budget-nivå så bör du byta ut allt. Dvs både huvudenhet och original slutsteg.

Jag tycker fortfarande att du ska prata med Jimmy på Blekinge Bilradio. Där har du riktiga entusiaster som vill och kan hjälpa till. En SAAB 9-5 från -02 är inga konstigheter då du inte har fiberoptik-system i den.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

2 600 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
får åka till blekinge bilradio och snacka me dom smile blir att spara pengar till detta för låter dyrt att få lite bättre ljud tongue bara sjäva  ramen till en dubbel din stereo kostar 1500kr tongue tack för all hjälp. och gurenius måste säga att du har gjort ett imponerade jobb på din gammle 9-3 a smile

Avstängd
171 Inlägg
7 oktober 2008
MDS är så jävla kaxiga
jag sätter inte min fot hos dem mer
har ingen lust betala sånna

Avstängd
171 Inlägg
7 oktober 2008
klimpan skrev:
får åka till blekinge bilradio och snacka me dom smile blir att spara pengar till detta för låter dyrt att få lite bättre ljud tongue bara sjäva  ramen till en dubbel din stereo kostar 1500kr tongue tack för all hjälp. och gurenius måste säga att du har gjort ett imponerade jobb på din gammle 9-3 a smile

BLEKINGE är duktiga och fina boys har ja hört
därför är det oxå ca 5v tid för montering sad

men sätt dig i kö
berätta att du gärna tar en obokad platts i så fall

kasta hela orginal ljudet

ny huvudenhet
2 steg
framsystem nytt kit
baslåda
alla kablar nytt

uh så underbart

260 Inlägg
7 oktober 2008
Ja blekingebilradio har bra produkter och bra personal.
du blir garanterat nöjd!

Whitetrash
589 Inlägg
7 oktober 2008
klimpan skrev:
tja har länge funderat på att lämna iväg bilen för att bytta ljud i den. men vilket företga i karlskrona området kan det bäst och även har bra priser. bilen gäller då saab 9-5 me as2 stereo. kan inte så mycket om sånna företag tongue och givet viss så bero priset på vad för man ska ha för grejer:P så långt är jag me.

Lita aldrig på något Decibel säger, jag har gjort det misstaget en gång.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

2 600 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
får se hur det blir ska höra  me dom och se=) vad dom säger får ju inte bli allt för dyrt tongue

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
7 oktober 2008
JA snacka med jimmie på Blekinge bilradio eller Daniel på DN i hallabro.
Dock kan jag nog inte rekommendera gatljud i nättraby för nja jag vet för mycket för att rekommendera dom till att dra en kabel ens smile

Annars kan du PM:a mig om din budget och vad du är ute efter.
Så rekommenderar jag vad du ska ha och sätter in det i din bil för en lagom peng.
HAr hållit på med bilstereo i 15 år så jag ska nog lösa det åt dig wink
Senast redigerat av BMTech (7 oktober 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök