Jag har en Volvo S70 GLT 97. Det är det gamla tråkiga orginal avgassystemet på. Jag är rätt ny när det gäller bilar så jag tänkte att jag kanske skulle kunna lära mig lite här .
Är det bara att åka in till någon verkstad och byta hela avgassytemet och sätta på ett nyare fräschare, eller kan man göra det själv?
gäller ju bara att du har alla rör osv i rätt vinkar och storlekar. köp någon sportljuddämpare och lite 2" rör. sen är det bara att börja. skippa dock 3" rör osv. låter bara skit på en bil som inte behöver den storleken på rör.
Okej. jag kollade på internet nu å då tog de cirka 4500 för ett helt avgassytem. Kostar det lika mycket på Biltema, eller köper man bara ändröret plus lite till där?
Nej, företaget heter Ferrita - http://www.ferrita.com/butik.php En halvsats är från katalysatorn och bakåt, de som man oftast behöver byta
Okej. tack så mycket . Jag bytte ändrör på pappas 740 för inte så längesen å hela ljuddämparen gick nästan sönder . Va för tung. Detta lär inte hända om jag köper en halvsats antar jag?
Nej, företaget heter Ferrita - http://www.ferrita.com/butik.php En halvsats är från katalysatorn och bakåt, de som man oftast behöver byta
Okej. tack så mycket . Jag bytte ändrör på pappas 740 för inte så längesen å hela ljuddämparen gick nästan sönder . Va för tung. Detta lär inte hända om jag köper en halvsats antar jag?
Förmodligen var ljuddämparen eller upphängningen jävligt rostig? Och iom att de är rostfritt och nytt så kommer de knappast bli nåra problem. Har för mej att man får med ett rätt schysst ändrör då man handlar av Ferrita.
Förmodligen var ljuddämparen eller upphängningen jävligt rostig? Och iom att de är rostfritt och nytt så kommer de knappast bli nåra problem. Har för mej att man får med ett rätt schysst ändrör då man handlar av Ferrita.
Ja jag tror det va så. Den hade krånglat tidigare. Är det lätt att montera då?. Bara å dra loss och byta isofall? Eller hur bär man sig åt?
Haru tillgång till en lyft eller smörjgrop så äre gjort i ett naffs. De är ihop skruvat med klammer sektionsvis och sedan upphängt i gummin. De ger sej när du ska till å göra det, du ser direkt.
Haru tillgång till en lyft eller smörjgrop så äre gjort i ett naffs. De är ihop skruvat med klammer sektionsvis och sedan upphängt i gummin. De ger sej när du ska till å göra det, du ser direkt.
Jaså. såpass Tackar så jätte mycket. Hoppas man köper rätt när man väl köper ett bara, så det inte blir fel . Du kanske vet vilket som skulle passa?
Länken ja skrev tidigare, där under finns dem. Hittar du inte så mejlar du dem bara och frågar, du får nog svar inom 2 dar på vilket som passar och inte.
Hittade ett artikelnummer på ett system som ja tror passar din - VOK85000S Men mejla som sagt och fråga om de gör det.