3335
Sök

Byte av avgasrör

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Jag har en Volvo S70 GLT 97. Det är det gamla tråkiga orginal avgassystemet på. Jag är rätt ny när det gäller bilar så jag tänkte att jag kanske skulle kunna lära mig lite här smile.

Är det bara att åka in till någon verkstad och byta hela avgassytemet och sätta på ett nyare fräschare, eller kan man göra det själv?

"Ijenkligen"
788 Inlägg
7 oktober 2008
Det fixar man lätt själv smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

2 230 Inlägg
7 oktober 2008
en svets och hjälp reda så är det inga problem:)
är som att bygga med lego eller likande:) hehe

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Arg Snickare
875 Inlägg
7 oktober 2008
gäller ju bara att du har alla rör osv i rätt vinkar och storlekar.  köp någon sportljuddämpare och lite 2" rör. sen är det bara att börja.
skippa dock 3" rör osv. låter bara skit på en bil som inte behöver den storleken på rör.

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Tack för svaren big_smile. Vad kan ett sådant härligt å snyggt avgassystem kosta idag då?. Några tusenlappar kanske tongue?

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Och vart köper man dessa delar isofall smile?

Kokar ris
923 Inlägg
7 oktober 2008
biltema, mekonomen mm har lösa avgasdelar

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Okej. jag kollade på internet nu å då tog de cirka 4500 för ett helt avgassytem. Kostar det lika mycket på Biltema, eller köper man bara ändröret plus lite till där?

huh?
10 427 Inlägg
7 oktober 2008
För ~4300:- får du ett 2,5" sportavgassystem (halvsats) i rostfritt stål från Ferrita.
Kan ju vara lönt att köpa!

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
steifan skrev:
För ~4300:- får du ett 2,5" sportavgassystem (halvsats) i rostfritt stål från Ferrita.
Kan ju vara lönt att köpa!

Aha se där big_smile. Från biltema då eller?
Vad är halvsats då?. Antar att det är halva bilens längd eller något sådant tongue, är det lätt att montera då?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
7 oktober 2008
Nej, företaget heter Ferrita - http://www.ferrita.com/butik.php
En halvsats är från katalysatorn och bakåt, de som man oftast behöver byta smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
En halvsats är från katalysatorn och bakåt, de som man oftast behöver byta smile

Okej. tack så mycket smile. Jag bytte ändrör på pappas 740 för inte så längesen å hela ljuddämparen gick nästan sönder tongue. Va för tung. Detta lär inte hända om jag köper en halvsats antar jag?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
7 oktober 2008
SmasH_88 skrev:
patrikhornfeldt skrev:

Okej. tack så mycket smile. Jag bytte ändrör på pappas 740 för inte så längesen å hela ljuddämparen gick nästan sönder tongue. Va för tung. Detta lär inte hända om jag köper en halvsats antar jag?

Förmodligen var ljuddämparen eller upphängningen jävligt rostig? Och iom att de är rostfritt och nytt så kommer de knappast bli nåra problem. Har för mej att man får med ett rätt schysst ändrör då man handlar av Ferrita.

m5portal.com
m3portal.com

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
SmasH_88 skrev:
patrikhornfeldt skrev:

Förmodligen var ljuddämparen eller upphängningen jävligt rostig? Och iom att de är rostfritt och nytt så kommer de knappast bli nåra problem. Har för mej att man får med ett rätt schysst ändrör då man handlar av Ferrita.

Ja jag tror det va så. Den hade krånglat tidigare. Är det lätt att montera då?. Bara å dra loss och byta isofall? Eller hur bär man sig åt?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
7 oktober 2008
Haru tillgång till en lyft eller smörjgrop så äre gjort i ett naffs. De är ihop skruvat med klammer sektionsvis och sedan upphängt i gummin. De ger sej när du ska till å göra det, du ser direkt.

m5portal.com
m3portal.com

38 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
Haru tillgång till en lyft eller smörjgrop så äre gjort i ett naffs. De är ihop skruvat med klammer sektionsvis och sedan upphängt i gummin. De ger sej när du ska till å göra det, du ser direkt.

Jaså. såpass big_smile Tackar så jätte mycket. Hoppas man köper rätt när man väl köper ett bara, så det inte blir fel tongue. Du kanske vet vilket som skulle passa? smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
8 oktober 2008
Länken ja skrev tidigare, där under finns dem. Hittar du inte så mejlar du dem bara och frågar, du får nog svar inom 2 dar på vilket som passar och inte.

Hittade ett artikelnummer på ett system som ja tror passar din - VOK85000S
Men mejla som sagt och fråga om de gör det.

m5portal.com
m3portal.com

Arg Snickare
875 Inlägg
8 oktober 2008
http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV … 70_2.4.htm

där har du simons halvsatts. billigare än feritta.

Sök