köpte mig en bil idag av en polare. och han berättade att de satt en M47 låda i den (orginal) och den gick sänder och nu har dom satt i en m46 låda och det finns ingen kontakt där man sätter i ett relä.. och vill helst inte dra en massa kablar så man kan ha relä i och bla bla.. så min fråga är. jag har hört att de går att koppla direktström så man kan ha överväxel knappen på en vippbrytare tex. vet att man ska ha en strömkabel men sen är det någon annan kabel från lådan som ska sitta där. vilken av kablarna är det som ska sitta på vippbrytarn tillsammans med strömkabeln?
Det hela är väldigt enkelt. Det ena stiftet jordas, andra går till relät/vippbrytaren där den matas med +. Original brukar det ligga en diod mellan stiften på solenoiden men då du ska använda vippbrytare så ska det inte behövas. Att tänka på är ju att den inte kommer lägga ur sig själv när du växlar ner då den funktionen uteblir men det visste du säkert redan. Och säkra upp +matningen!!! Inget kul med kabelbrand om något blir fel med tiden, samma säkring som bakrutedefrostern tror jag det brukar vara orginal. Hoppas du blir lite klokare på det hela Rätta mig någon om jag är helt ute och cyklar