2531
Sök

Blinkar ej när man låser med fjärren.. Hjälp..

20 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Hej,

Igår slutade min bil att blinka när man låser bilen med fjärren.

Normalt sett så när man låser skall den ge ifrån sig ett blink och när man låser upp ger den ifrån sig två bilnkningar.

Nu blinkar den bara när jag låser upp..

Vad gör jag? Har någon var med om detta?

685 Inlägg
24 september 2008
Det är ju ingen direkt fara med att det inte funkar.

Men har du kollat så att alla sladdar sitter i? vet inte exakt hur det är kopplat men det kan ju vara 2 olika kablar för till/från.

20 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Men jag har kollat så alla dörrar och luckan är stängda. fjärrlås är volvos egna. Det funkade ju tidiager på dagen..??

37 Inlägg
25 september 2008
låter som om det är en dörrkontak -baklucka-huven som inte har gått igen ricktigt  kolla igen samnt börja med att koppla förbi huvlåset vanligt fel de

20 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
turbogura skrev:
låter som om det är en dörrkontak -baklucka-huven som inte har gått igen ricktigt  kolla igen samnt börja med att koppla förbi huvlåset vanligt fel de

Okej, tack för tipset.. jag kollar igen. hur kopplar man för bi huvlåset?

// Jimmy

125 Inlägg
25 september 2008
min slutade också plötsligt en dag, jag gjorde som så att jag öppnade och stängde alla dörrar och huv + baklucka, sen fungerade det igen  smile

205 Inlägg
25 september 2008
Kanske kodningen har farit? Har haft så på en av mina bilar inte av samma märke men var så att kodningen hade farit bara att koda om dom igen. Borde inte vara så dyrt. Bytt batterier i dosan? tongue

20 Inlägg
25 september 2008
Nästan standard på v70n att det blir så om man inte späller igen huven tillräckligt hårt....

Avstängd
1 557 Inlägg
25 september 2008
Haha kul fel hade det på min också smile
Då sa dom fan har du fyllt på fel spolar vätska .... Jag bara lägg av o skämta o dom bara jo det måste du gjort... Etfer en stund kom det fram smäll igen huven så skall du se att det funkar... Felet brukar uppstå när man fyllt på spolarvätska big_smile
Senast redigerat av MrKerm (25 september 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
25 september 2008
Freddefrost skrev:
Nästan standard på v70n att det blir så om man inte späller igen huven tillräckligt hårt....

Exakt jag har lagat massa sånna bilar genom att stänga huven ganska kraftigt

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

20 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Tacka för alla tips, jag fick det att funka efter att ha slängt igen huv ordentligt...

Sök